Projektowanie gier wideo - logika i mechanika gier Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Projektowanie gier wideo - logika i mechanika gier
Kod modułu: W8-ZN-S2-PGW
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
W ramach zajęć studenci zapoznają się z pojęciami związanymi z projektowaniem gier video, jak również podstawowymi zasadami projektowanie gier w obszarach takich, jak gameplay design, game systems design, AI, level design, czy UI. Poznają główne założenia popularnych gatunków gier. Nauczą się zauważać, analizować i projektować pętle rozgrywki (Game Loops) w różnych perspektywach czasowych. Studenci nauczą się określać fundamentalne założenia gry (Game Pillars) oraz tworzyć kluczowe dokumenty takie, jak Game Design Document. Dowiedzą się jak stworzyć Pitch Deck - prezentację opisującą podstawowe założenia gry. Studenci poznają podstawy prototypowania gier wykorzystując wizualne języki programowania.
Wymagania wstępne:
Znajomość gier video i popularnych gatunków gier video.
Literatura podstawowa:
R. Nowocień: Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta. Wydawnictwo Helion, 2019
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę z zakresu projektowania gier wideo zwłaszcza ich logikę i mechanikę. [PGW_1]
K_W02 [5/5]
Student posiada wiedzę na temat sposobów określania fundamentalnych założeń gry oraz projektowania pętli rozgrywki. [PGW_2]
K_W01 [4/5]
Student potrafi tworzyć kluczowe dokumenty związane z projektowanie gier wideo (Game Design Document i Pitch Deck). [PGW_3]
K_U03 [4/5] K_U06 [5/5]
Student ma umiejętność analizy pętli rozgrywki w różnych perspektywach czasowych. [PGW_4]
K_U01 [4/5]
Student posiada kompetencje w obszarach gameplay design, game systems design, AI, level design i UI. [PGW_5]
K_K02 [3/5]
Student posiada kompetencje w obszarze podstaw prototypowania gier wykorzystując wizualne języki programowania. [PGW_6]
K_K03 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [PGW_w_1]
Egzamin pisemny z zagadnień teoretycznych.
PGW_1 PGW_2
Ocena ciągła [PGW_w_2]
Przygotowanie do zajęć, aktywność w dyskusji, wykazane umiejętności praktyczne przy sporządzaniu dokumentacji specjalistycznej.
PGW_3 PGW_4 PGW_5 PGW_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PGW_fs_1]
Wykład teoretyczny, wykład aktywizujący, prezentacja multimedialna, dyskusja.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
30 Sprawdzian [PGW_w_1]
ćwiczenia [PGW_fs_2]
Studia przypadków, które mają skłonić studentów do samodzielnego analizowania pętli rozgrywek, a przede wszystkim zrozumienia logiki i mechaniki gry wideo. Ćwiczenia aktywizujące, gra, symulacja. Praca w grupach.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów - także grupowych. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
30 Ocena ciągła [PGW_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)