Emisja głosu z metodyką
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S2EM19.2022

Nazwa modułu: | Emisja głosu z metodyką |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-S2-EGM |
Kod programu: | W6-S2EM19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Przedmiot daje możliwość gruntownego zapoznania się z wiedzą o budowie i działaniu narządu mowy. Stanowi praktyczny warsztat wybranych zagadnień z zakresu świadomego i odpowiedzialnego posługiwania się głosem w zawodzie nauczycielskim. Umożliwia także gruntowne zaznajomienie się z literaturą związaną z zagadnieniem świadomej emisji i higieny głosu. |
Wymagania wstępne: | Brak przeciwwskazań zdrowotnych dotyczących pracy głosem. |
Literatura podstawowa: | Miśka Hubert (red.), Z zagadnień emisji głosu, UŚ Katowice 2015
Mitrynowicz-Modrzejewska Aleksandra, Fizjologia i patologia głosu, Kraków 1958
Zalesska-Kręcicka, Maria, Głos i jego zaburzenia. Zagadnienia higieny i emisji głosu, Wrocław 2004
Suchanek Alojzy, Powszechne kształcenie głosu jako problem pedagogiczny, UŚ Katowice 1989
Łukaszewski Ireneusz, Zbiorowa emisja głosu, COMUK Warszawa 1977 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada rozszerzoną wiedzę dotyczącą budowy i działania narządu głosu oraz właściwej emisji głosu w trakcie fonacji. [W6-EM-S2-EGM_1] |
W6-EM-S2-W08 [3/5] |
Zna metody pracy nad zbiorową emisją głosu i potrafi umiejętnie wykorzystać je w praktyce pedagogicznej. [W6-EM-S2-EGM_2] |
W6-EM-S2-W14 [3/5] |
Posiada gruntowną znajomość literatury związanej z emisją głosu w trakcie fonacji. [W6-EM-S2-EGM_3] |
W6-EM-S2-W03 [3/5] |
Potrafi optymalnie posługiwać się własnym ciałem w trakcie fonacji i rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia. [W6-EM-S2-EGM_4] |
W6-EM-S2-U07 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
ocena bieżąca zajęć [W6-EM-S2-EGM_w_1] | bieżąca ocena aktywności studentów na zajęciach, systematyczne sprawdzanie umiejętności świadomego i odpowiedzialnego posługiwania się głosem, bieżąca ocena przygotowanych przez studenta ćwiczeń |
W6-EM-S2-EGM_1 |
test pisemny [W6-EM-S2-EGM_w_2] | weryfikacja wiedzy dotyczącej budowy i działania narządu głosu, właściwej emisji głosu w trakcie fonacji oraz znajomości literatury przedmiotu |
W6-EM-S2-EGM_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [W6-EM-S2-EGM_fs_1] | - wykład problemowy i konwersatoryjny z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych na temat budowy i działania narządu głosu oraz właściwej emisji głosu w trakcie fonacji;
- praktyczne ćwiczenia z zakresu zbiorowej emisji głosu z metodyką |
15 | - lektura literatury przedmiotu mająca na celu przyswojenie wiedzy dotyczącej wskazanych zagadnień;
- samodzielne przygotowanie praktycznych ćwiczeń z zakresu zbiorowej emisji głosu z metodyką |
10 |
ocena bieżąca zajęć [W6-EM-S2-EGM_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |