Katechetyka fundamentalna
Kierunek studiów: Teologia
Kod programu: W7-NMTI19.2.2019
| Nazwa modułu: | Katechetyka fundamentalna |
|---|---|
| Kod modułu: | 11-TN-19-KF |
| Kod programu: | W7-NMTI19.2.2019 |
| Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł katechetyka fundamentalna na zaznajomić studentów z podstawami katechezy, której cele są realizowane zarówno w szkolnym nauczaniu religii, jak i w katechezie parafialnej. Zostanie przedstawiony rozwój katechezy na przestrzeni wieków, jak również współczesne kierunki katechetyczne, podstawowe pojęcia dotyczące katechezy, jej cele i zadania. |
| Wymagania wstępne: | Zalecane: realizacja efektów kształcenia modułu przygotowania pedagogicznego. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu katechetyki fundamentalnej. Zna i rozumie: podstawę programową nauczania religii, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu oraz zajęć prowadzonych na poszczególnych etapach edukacyjnych, przedmiot zajęć w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu nauczania lub prowadzonych zajęć oraz kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania religii lub prowadzenia zajęć. [KF_1] |
TMA_W06 [2/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat integracji wewnątrz- i międzyprzedmiotowej; zagadnień związanych z programem nauczania – tworzeniem i modyfikacją, analizą, oceną doborem i zatwierdzaniem oraz zasadami projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału. [KF_2] |
TMA_W12 [2/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat znaczenia i rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów; potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiazywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów. [KF_3] |
KN_W03 [5/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się religii, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy. [KF_4] |
KN_W03 [5/5] |
Student potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej oraz kompetencjami kluczowymi. [KF_5] |
KN_U03 [5/5] |
Student potrafi podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym. [KF_6] |
KN_U05 [5/5] |
Student w zakresie kompetencji jest gotów do popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym. [KF_7] |
KN_U08 [4/5] |
Student jest gotów do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych [KF_8] |
KN_K01 [5/5] |
Student jest gotów do stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę [KF_9] |
KN_K02 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwium pisemne [KF_w_1] | weryfikacja wiedzy w oparciu o treść wykładów oraz wskazaną w sylabusie literaturę |
KF_1 |
| praca pisemna [KF_w_2] | weryfikacja wiedzy dotyczącej dokumentów Kościoła na temat katechezy i szkolnego nauczania religii |
KF_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [KF_fns_1] | bezpośredni przekaz określonej wiedzy stanowiącej przedmiot katechetyki fundamentalnej: historii katechezy, jej celów i zadań, współczesne kierunki |
15 | praca ze wskazaną literaturą uzupełniającą dla samodzielnego przyswojenia wiedzy odnośnie zagadnień podstawowych oraz tekstów poszerzających wiedzę; lektura dokumentów Kościoła dotyczących katechezy |
35 | |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||