Praktyka pedagogiczno-katechetyczna 1
Kierunek studiów: Teologia
Kod programu: W7-NMTI19.2.2019
| Nazwa modułu: | Praktyka pedagogiczno-katechetyczna 1 |
|---|---|
| Kod modułu: | 11-TN-19-PR1 |
| Kod programu: | W7-NMTI19.2.2019 |
| Semestr: | semestr letni 2021/2022 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Moduł Katechetyczna praktyka pedagogiczna 1 ma umożliwić studentowi rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy zdobytej na studiach. Poprzez poznanie środowiska szkolnego moduł kształtuje umiejętności niezbędne w przyszłej pracy zawodowej nauczyciela religii na poziomie szkoły podstawowej. Przygotowuje studenta do samodzielności i odpowiedzialności za powierzone mu zadania. Stwarza dogodne warunki do przyszłej aktywizacji zawodowej na rynku pracy. |
| Wymagania wstępne: | zalecane: realizacja efektów kształcenia modułów z zakresu pedagogiki, psychologii oraz Katechetyka 1. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauczania religii w przedszkolu i w szkole podstawowej, opartą na znajomości podstawy programowej oraz programu nauczania przedmiotu. Student zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez placówkę oraz sposób jej funkcjonowania. Posiada wiedzę dotyczącą dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej przez szkołę. [PR1_1] |
KN_W08 [5/5] |
Student potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i zrealizowania lekcji z przedmiotu „Religia”. Potrafi wyciągnąć wnioski z obserwowanej pracy dydaktycznej oraz przy pomocy opiekuna praktyk i nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia, dokonać analizy zdarzeń i sytuacji pedagogicznych zaobserwowanych w czasie praktyk [PR1_2] |
KN_U01 [4/5] |
Student potrafi krytycznie rozszerzać swoją wiedzę oraz jest gotów do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. [PR1_3] |
TnMA_U04 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [PR1_w_1] | omówienie przygotowanych przez studenta scenariuszy lekcji religii |
PR1_1 |
| wystąpienie ustne [PR1_w_2] | prowadzenie wyznaczonych przez opiekuna praktyki jednostek lekcyjnych |
PR1_1 |
| konsultacje z opiekunem [PR1_w_3] | omówienie i merytoryczna ocena hospitowanych i prowadzonych zajęć |
PR1_2 |
| końcowa rozmowa weryfikacyjna [PR1_w_4] | omówienie i ocena przebiegu praktyki na podstawie opinii opiekuna praktyki oraz przedstawionej przez studenta dokumentacji (dziennik praktyk, scenariusze prowadzonych lekcji) |
PR1_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| praktyka [PR1_fns_1] | hospitacja – jednostka lekcyjna prowadzona przez nauczyciela opiekuna praktyki lub innego nauczyciela przedmiotu |
45 | hospitacja zajęć, poznanie uwarunkowań szkolnego nauczania religii, omówienie z opiekunem praktyki hospitowanych jednostek lekcyjnych (scenariusze lekcji, metodyka pracy) |
15 |
konsultacje z opiekunem [PR1_w_3] |
| praktyka [PR1_fns_2] | prowadzenie – jednostka lekcyjna prowadzona przez studenta w obecności opiekuna praktyki |
30 | przygotowanie i samodzielne prowadzenie wyznaczonej jednostki lekcyjnej, omówienie jej z opiekunem praktyki (scenariusz lekcji, metodyka pracy), omówienie innych elementów dotyczących pracy nauczyciela religii |
30 |
praca pisemna [PR1_w_1] |
| praktyka [PR1_fns_3] | końcowa rozmowa weryfikacyjna – ocena przebiegu praktyki na podstawie opinii opiekuna praktyki oraz przedstawionej przez studenta dokumentacji (dziennik praktyk, scenariusze prowadzonych lekcji) |
0 | przedstawienie dokumentacji praktyk |
0 |
końcowa rozmowa weryfikacyjna [PR1_w_4] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||