Marketing w mediach społecznościowych Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Marketing w mediach społecznościowych
Kod modułu: W8-ZN-S2-MWMS
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest nabycie przez studentów poznanie metod zarządczych służących skutecznej komunikacji, aktualizacja i rozwinięcie wiedzy oraz umiejętności słuchaczy niezbędnych do efektywnego stosowania nowoczesnych technologii z uwzględnieniem aktualnych warunków ekonomicznych oraz konkurencyjnego otoczenia. Zajęcia służyć będą zdefiniowaniu procesu sieciowej komunikacji i nakreśleniu najważniejszych elementów dialogu klient-firma oraz sposobom budowania zaufania i lojalności klienta wobec firmy za pomocą wymiany informacji. Przedmiot realizowany będzie w małych grupach projektowych i służyć będzie praktycznej ocenie skutecznej komunikacji w cyfrowym środowisku z wykorzystaniem technik stosowanych w marketingu sieciowym. Studenci poznają nowoczesne techniki sieciowej komunikacji ze wskazaniem różnic komunikacyjnych oraz narzędzi w zależności od zdefiniowanych grup docelowych. Nabędą kompetencje w tworzeniu komunikatów z obszaru content marketingu, marketingu partyzanckiego, memów oraz marketingu w czasie rzeczywistym. Poznają narzędzia komunikacji z klientem w Internecie z wyszczególnieniem: poczty elektronicznej (e-mail), grup dyskusyjnych, komunikacji bezpośredniej - chat, kartek wirtualnych z życzeniami, sposobów współtworzenia strony www, gier i gadżetów elektronicznych, wideokonferencji.
Wymagania wstępne:
Student powinien dysponować podstawową wiedzą na temat funkcjonowania cyfrowej komunikacji. Wykazywać się kreatywnością myślenia znać podstawowe narzędzia wykorzystywane w komunikacji: język, obraz, znać język angielski.
Literatura podstawowa:
J. Falls, E. Deckers: Media społecznościowe bez ściemy: jak kreować markę. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013 J. Królewski, P. Sala: E-marketing. Współczesne trendy. Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2016 M. Daniłoś: Video marketing nie tylko na YouTube. Wydawnictwo Onepress, Gliwice 2016
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna zasady planowania i realizacji kampanii marketingowo sprzedażowych z wykorzystaniem social media, ma pogłębioną wiedzę z zakresu funkcjonowania mediów społecznościowych i determinant mających wpływ na ekonomiczne aspekty zarządzania firmą. [MWMS_1]
K_W04 [5/5]
Student potrafi dobierać i efektywnie wykorzystywać poszczególne narzędzia informatyczne w rozwiązywaniu konkretnych problemów, z jakimi można się spotkać w działaniach dotyczących obszaru marketingu. Swobodnie porusza się w ramach nauk o nowych mediach i potrafi je wykorzystać w różnych wymiarach życia społecznego: potrafi prowadzić badania w tym zakresie, opracować je i przedstawić. [MWMS_2]
K_W03 [4/5]
Student realizuje zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo, zdaje sobie sprawę z konsekwencji wykorzystywania nielegalnego oprogramowania, a także akceptuje i stosuje się do reguł panujących w czasie komunikowania się w sieci. [MWMS_3]
K_U02 [4/5]
Słuchacz ma umiejętność wykorzystania zasobów internetowych w działaniach marketingowych organizacji, rozwija świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania związane z praca zespołową. [MWMS_4]
K_U03 [5/5]
Student potrafi poddać krytycznej analizie informacje pochodzące z różnych źródeł oraz formułować na ich podstawie samodzielne wnioski. [MWMS_5]
K_K01 [4/5]
Student posiada umiejętność analizy procesów zachodzących w środowisku cyfrowym. [MWMS_6]
K_K02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [MWMS_w_1]
Egzamin ustny - dyskusja otwarta, w trakcie której analizowane są poszczególne projekty przygotowane przez studentów. Po zakończeniu dyskusji na dany temat prowadzący dokonuje krótkiego podsumowania obejmującego ocenę wypowiedzi dyskutantów oraz ocenia projekty przygotowane przez zespoły powołane przez studentów.
MWMS_1 MWMS_2
Ocena ciągła [MWMS_w_2]
Ocena końcowa modułu stanowi średnią ważoną z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia.
MWMS_3 MWMS_4 MWMS_5 MWMS_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [MWMS_fs_1]
Wykład problemowy, metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, panelowa) metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe. Zajęcia prowadzone są w formie konwersatoryjnej. W trakcie zajęć prowadzący przedstawia studentom problem. Studenci powołują grupy do realizacji konkretnych zadań. Przygotowują prezentacje, które są oceniane na kolejnych zajęciach. Analizowane są możliwe warianty rozwiązania problemu.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [MWMS_w_1]
ćwiczenia [MWMS_fs_2]
Prezentacja poszczególnych zadań w formie prezentacji.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie indywidualnych projektów.
15 Ocena ciągła [MWMS_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)