Techniki autopromocji w mediach społecznościowych Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Techniki autopromocji w mediach społecznościowych
Kod modułu: W8-ZN-S2-TAWMS
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest prezentacja możliwości kreowania własnego wizerunku w mediach społecznościowych i wskazanie różnych aspektów funkcjonowania w Internecie. W trakcie zajęć student przechodzi przez kolejne etapy stawiania fundamentów tożsamości, gromadzenia materiałów cyfrowych, promocji, optymalizacji profilu, przyciągania odbiorców oraz efektywnej integracji mediów społecznościowych. Zdobywa wiedzę, jak kształtować te umiejętności. Celem przedmiotu jest nauczenie studentów tworzenia profesjonalnych tekstów oraz opracowanie własnej strategii przekazywania treści w Internecie. Przy określaniu potrzeb informacyjnych i tworzeniu prototypów swoich profili. Studenci korzystać będą z metody Design Thinking.
Wymagania wstępne:
Umiejętności komunikacyjne, budowanie relacji z dziennikarzami oraz obsługa kont w mediach społecznościowych.
Literatura podstawowa:
Öttl Christine, H. Gitte: Potęga autopromocji czyli jak wykorzystać swoje atuty. Wydawca RM Read Me, Warszawa 2015 I. Loewe: Autoprezentacja i autopromocja w kilku historycznych odsłonach. W: A. Kalisz, E. Tyc (red.), Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016 J. F. Peg: Jak cię widzą, tak cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna podstawową terminologie z zakresu promocji, ma wiedzę o realizacji różnych technik w realizacji kampanii reklamowych i PR on-line. [TAWMS_1]
K_W03 [4/5]
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (utworami literackimi i artystycznymi, symbolami, nazwami, grafiką i wzorami). [TAWMS_2]
K_W04 [5/5]
Student potrafi określić potrzeby kariery zawodowej wraz z ewentualnym wyborem kierunków dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi kierować zespołami ludzkim stawiając cele, wybierając metody i narzędzia ich realizacji. [TAWMS_3]
K_U04 [5/5]
Student znacząco podwyższa swoje umiejętności miękkie. Potrafi zadać konstruktywne pytania, dyskutować, wyciągać wnioski, posiada umiejętność planowania użytecznego i wyróżniającego się serwisu internetowego z aktualną i łatwo dostępną treścią oraz wykorzystania w praktyce różnych form publikacji treści w Internecie. [TAWMS_4]
K_U03 [4/5]
Student posiada umiejętność wykorzystania wiedzy o charakterze naukowym do identyfikowania i rozwiązywania problemów, a także formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczących komunikacji on-line. [TAWMS_5]
K_K04 [3/5]
Student posiada umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb oraz uczenia się; umiejętność pracy zespołowej, ma zdolność komunikowania się z otoczeniem gospodarczym. [TAWMS_6]
K_K02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [TAWMS_w_1]
Egzamin końcowy, dodatkowo aktywność na zajęciach, udział w dodatkowych zadaniach aktywizujących wyznaczonych przez prowadzącego.
TAWMS_1 TAWMS_2
Ocena ciągła [TAWMS_w_2]
Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach, prace kontrolne (np. przygotowanie strategii autopromocji).
TAWMS_3 TAWMS_4 TAWMS_5 TAWMS_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [TAWMS_fs_1]
Wykłady połączone z dyskusją oraz prezentacją multimedialną. Metody podające: prezentacja multimedialna, objaśnianie, metody problemowe, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna, metody praktyczne, metoda projektów.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [TAWMS_w_1]
ćwiczenia [TAWMS_fs_2]
Aktywność w grupach, współpraca, Design Thinking, projekty grupowe, gry dydaktyczne.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie indywidualnych projektów.
15 Ocena ciągła [TAWMS_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)