Kierunki rozwoju nowych mediów Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Kierunki rozwoju nowych mediów
Kod modułu: W8-ZN-S2-KRNM
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest ponadto poznanie podstawowych pojęć i kategorii związanych z rozwojem nowych technologii. W ramach zajęć analizie zostaną podane najpopularniejsze oraz najbardziej efektowne i efektywne kampanie w mediach społecznościowych, jak również zbadany wpływ social mediów na kształtowanie się relacji i stosunków międzyludzkich w teorii i praktyce. Studenci poznają najistotniejsze cechy charakterystyczne nowych mediów: indywidualizacje– dotarcie ze spersonalizowaną informacją do konkretnej grupy odbiorców, dostosowanie komunikatu do potrzeb informacyjnych indywidualnego odbiorcy (personalizacja urządzania, zawartości komunikatu oraz formy), interaktywność - możliwość wygenerowania sprzężenia zwrotnego (tzw.feedbacku) w czasie rzeczywistym, gromadzenie informacji przez nadawcę o reakcjach na przesłany komunikat do odbiorcy, przenośność (wielofunkcyjność) – wielość platform korzystania z treści cyfrowej, komputer, tablet, telefon) i łatwość w kopiowaniu zawartości komunikatu bez utraty jakości informacji, trwałość komunikatu - cykl życia informacji jest bardzo długi, dostępność - korzystanie z informacji w czasie i miejscu, (mobilność) dogodna dla odbiorcy, brak ograniczeń czasowych i przestrzennych w konsumpcji informacji przez odbiorcę. Charakter zajęć będzie połączeniem wiedzy teoretycznej z praktycznymi działaniami zespołów kreatywnych powołanych dla potrzeb realizacji programu.
Wymagania wstępne:
Student winien mieć wiedzę na temat tzw. nowych mediów i ich roli w tworzeniu, transmisji i reprodukowaniu współczesnej komunikacji. Ten aspekt koresponduje w dużym stopniu z kompetencjami technologicznymi.
Literatura podstawowa:
M. Castells: Społeczeństwo sieci. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 M. Bartosik-Purgat: Media Społecznościowe na rynku międzynarodowym. Perspektywa indywidualnych użytkowników. Wydawnictwo DIFIN, Warszawa 2016 H. Jenkins: Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna zależności, jakie zachodzą pomiędzy ideami i teoriami zmiany społecznej pod wpływem nowych technologii komunikacyjnych i medialnych, a tworzeniem się nowego typu społeczeństwa i przemian dokonujących się współcześnie w komunikacji i biznesie, ma wiedze na temat nowych technologii komunikacyjnych i możliwości ich wykorzystania w przygotowywaniu i prezentowaniu analiz zjawisk, procesów i przemian zachodzących współcześnie. [KRNM_1]
K_W01 [5/5]
Student ma wiedzę na temat przemian zachodzących we współczesnym społeczeństwie pod wpływem nowych technologii medialnych, ma pogłębioną wiedzę na temat organizacji i funkcjonowania mediów w aspekcie zmian technologicznych, które wpływają na ich funkcje i znaczenie we współczesnym świecie. [KRNM_2]
K_W04 [4/5]
Student potrafi samodzielnie dokonać analizy zasad funkcjonowania nowych mediów współcześnie i ich przemian pod wpływem nowych technologii, ma umiejętność samodzielnego projektowania i przeprowadzania projektów badawczych z zakresu nauk społecznych z wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie technik badawczych. [KRNM_3]
K_U01 [5/5]
Student potrafi samodzielnie wykonać prezentację multimedialną wykorzystując interdyscyplinarne źródła, aby przedstawić przemiany zachodzące we współczesnym świecie pod wpływem nowych technologii medialnych oraz w obrębie samych mediów. [KRNM_4]
K_U03 [4/5]
Student jest gotowy do współpracy w grupie przy realizacji projektów i przyjmowania w nich różnych ról, uczestniczy w sposób świadomy i odpowiedzialny w rzeczywistości wirtualnej. [KRNM_5]
K_K01 [4/5]
Student samodzielnie przygotowuje prezentację, dobierając problem do analizy i jest otwarty na krytyczną dyskusję wokół prezentowanych tematów oraz aktywny w niej udział. [KRNM_6]
K_K04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [KRNM_w_1]
Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: egzamin końcowy (test, pytania otwarte - w formie pisemnej lub ustnej), studium przypadku.
KRNM_1 KRNM_2
Ocena ciągła [KRNM_w_2]
Podstawowym wymogiem umożliwiającym zaliczenie przedmiotu jest obecność i aktywność podczas zajęć praktycznych. Kolejnym wymogiem będzie praca w zespołach polegająca na opracowaniu projektu na temat wskazany przez prowadzącego. Oceniane będzie kompleksowe podejście do tematu oraz kreatywność. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów), referat, studium przypadku, raport, budowanie i analiza modeli prognostycznych.
KRNM_3 KRNM_4 KRNM_5 KRNM_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [KRNM_fs_1]
Wykłady połączone z dyskusją oraz prezentacją multimedialną.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [KRNM_w_1]
ćwiczenia [KRNM_fs_2]
Podczas ćwiczeń studenci będą mieli okazję zdobyć solidne podstawy dotyczące skutecznych i efektywnych form komunikacji we współczesnej gospodarce elektronicznej oraz nowoczesnych narzędzi do współdzielenia i udostępniania danych przez użytkowników. Nabędą praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu zastosowania poczty elektronicznej, systemów wideokonferencyjnych, chatbootów oraz szeroko pojętych zasobów Internetu w zarządzaniu relacjami z klientami.
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [KRNM_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)