Zarządzanie zespołem (do wyboru jeden przedmiot: Zarządzanie zespołem multimedialnym lub Zarządzanie zespołem produkcyjnym) Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Zarządzanie zespołem (do wyboru jeden przedmiot: Zarządzanie zespołem multimedialnym lub Zarządzanie zespołem produkcyjnym)
Kod modułu: W8-ZN-S2-ZPM
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot do wyboru: • Zarządzanie projektem medialnym • Production Team Management Opis przedmiotu: Zarządzanie projektem medialnym Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z praktyczną wiedzą związaną z kwestią osiągnięcia sukcesu przy realizacji projektu sukcesu. Zagadnienia: planowanie, wdrażanie i rozliczanie projektów multimedialnych, metodyki zarządzania projektami, cykl życia projektu i charakterystyka poszczególnych faz, struktura zespołów projektowych, zarządzanie ryzykiem w projektach multimedialnych, techniki planowania pracy własnej i członków zespołu projektowego multimedialnego, budowanie harmonogramu realizacji projektu. Opis przedmiotu: Zarządzanie zespołem produkcyjnym W ramach modułu studenci dowiedzą się, jak wykorzystać pomysły swoich pracowników. Poznają techniki pozwalające prowadzić twórcze dyskusje szybciej i z lepszymi efektami. Aby wybrać pomysły do wykorzystania w praktyce biznesowej, studenci poznają sposoby zapisu wariantów decyzyjnych oraz metodę oceny punktowej, zwiększającą prawdopodobieństwo trafności decyzji. W ramach prowadzonego warsztatu nabiorą pewności podczas dokonywania wyborów. Kolejną umiejętnością, którą będą doskonalić studenci, jest prowadzenie spotkań. Nauczą się dzielić treść, którą chcą przekazać uczestnicy spotkania, na odpowiednie części. Sprawdzą, jak realnie szacować czas spotkania oraz jak moderować dyskusję. Zdobędą umiejętność wyciągania konstruktywnych wniosków dotyczących działań po spotkaniu. Aby je podjąć, dowiedzą się, jak poprawnie ustalić cel i plan działań, a także co robić, gdy pojawią się nieprzewidziane trudności. Będą rozwijać umiejętność elastycznego podejścia do harmonogramów. Zagadnienia w ramach zajęć: poszukiwanie pomysłów w zespole pracowniczym, rodzaje decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie, oddzielenie twórczego tworzenia wariantów decyzyjnych od podejmowania racjonalnych wyborów, metoda morfologiczna – zapis wariantów decyzyjnych, metoda punktowa w podejmowaniu decyzji, etapy procesu komunikowania się, zasady precyzyjnego formułowania komunikatów dla podwładnym, tworzenie planu spotkania i koordynowanie obrad, rodzaje celów przedsiębiorstwa, wyodrębnionych w oparciu o różne kryteria, zróżnicowanie celów w różnych komórkach organizacyjnych firmy, zasady ustalania celów, planowanie działań technikami Gantt’a, tworzenie harmonogramów.
Wymagania wstępne:
Student powinien mieć podstawową wiedzę z zakresy zarządzania zespołem produkcyjnym w branży medialnej. Student powinien mieć podstawową wiedzę z nauk o zarządzaniu, prowadzenia biznesu oraz podstaw marketingu.
Literatura podstawowa:
R. K. Wysocki: Efektywne zarządzanie projektami: poznaj nowoczesne metody zarządzania projektami. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005 B. Grucza, K. Ćwik: Zarządzanie projektami: studia przypadków. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013 M. Kapusta: Zarządzanie projektami krok po kroku. Samo Sedno, Warszawa 2013
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę z zakresu planowania i realizacji projektu medialnego. [ZPM_1]
K_W11 [5/5]
Student ma wiedzę z zakresu stosowanych metod i technik zarządzania projektem lub pakietem projektów medialnych. [ZPM_2]
K_W09 [4/5]
Student potrafi zaplanować projekt, określić warunki jego zakończenia, zdefiniować strukturę organizacyjną projektu, stworzyć plan wykorzystania zasobów, harmonogram projektu, zidentyfikować ryzyko realizacji projektu, zbudować wykres Gantta, zaplanować budżet projektu oraz ocenić projekt. [ZPM_3]
K_U09 [5/5] K_U13 [4/5]
Student potrafi wykorzystać program MS Project do zarządzania wybranym przedsięwzięciem medialnym. [ZPM_4]
K_U11 [4/5] K_U13 [4/5]
Student ma kompetencje do pełnienia roli lidera projektu multimedialnego i potrafi współdziałać w zespole. [ZPM_5]
K_K10 [3/5]
Student posiada zdolność tworzenia zespołu projektowego, ma świadomość znaczenia współdziałania, rozwijania relacji międzyludzkich i profesjonalnych. [ZPM_6]
K_K09 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [ZPM_w_1]
Egzamin w formie pisemnej – test wiedzy na temat technik zarządzania zespołem produkcyjnym w branży medialnej.
ZPM_1 ZPM_2
Ocena ciągła [ZPM_w_2]
Ocena prac cząstkowych mających na celu nabycie przez studenta umiejętności planowania i realizacji projektów medialnych.
ZPM_3 ZPM_4 ZPM_5 ZPM_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [ZPM_fs_1]
Wykład teoretyczny, wykład aktywizujący, prezentacja multimedialna, dyskusja.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [ZPM_w_1]
ćwiczenia [ZPM_fs_2]
Studia przypadków, które mają skłonić studentów do samodzielnego zarządzania projektami multimedialnymi. Ćwiczenia aktywizujące, gra, symulacja biznesowa. Praca w grupach.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów - także grupowych. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [ZPM_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)