Techniki twórczego myślenia (do wybor jeden przedmiot: Techniki twórczego myślenia – indywidualne lub Techniki twórczego myślenia – grupowe) Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Techniki twórczego myślenia (do wybor jeden przedmiot: Techniki twórczego myślenia – indywidualne lub Techniki twórczego myślenia – grupowe)
Kod modułu: W8-ZN-S2-TTM
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot do wyboru: • Techniki twórczego myślenia – indywidualne • Techniki twórczego myślenia – grupowe Opis przedmiotu: Techniki twórczego myślenia – indywidualne Celem przedmiotu jest rozwój indywidualnej kreatywności i myślenia lateralnego studenta. Zagadnienia przedstawione w ramach zajęć to: różnice pomiędzy myśleniem laternalnym a linearnym, analiza własnego potencjału twórczego, intuicja jako źródło rozwiązań problemów i pomysłów artystycznych, praca mózgu i dostosowanie faz pracy twórczej do faz rymu dnia. Student w czasie zajęć rozwinie umiejętność myślenia dywergencyjnego, abstrahowania, posługiwania się twórczą metaforą i analogiami, będzie ćwiczył stosowanie map myśli i metody odległych skojarzeń. Opis przedmiotu: Techniki twórczego myślenia – grupowe Celem przedmiotu jest rozwój kompetencji korzystania z twórczego potencjału zespołu produkcyjnego, w tym grupowego rozwiązywania problemów w pracy nad dziełem multimedialnym. Zagadnienia: klasyfikacja grupowych technik twórczego myślenia, techniki oparte na skojarzeniach swobodnych, takie jak burza mózgów, technika 635, Philips 66, technika delficka, synektyka, algorytm poszukiwania wynalazków. Student poznaje zasady stosowania technik twórczego myślenia w zespole produkcyjnym, uwarunkowania grupowych technik rozwiązywania problemów, a także techniki diagnozowania kreatywności członków zespołu produkcyjnego.
Wymagania wstępne:
Student powinien mieć podstawową wiedzę z zakresy zarządzania zespołem produkcyjnym w branży medialnej.
Literatura podstawowa:
P. Sloane: Twórcze myślenie w zarządzaniu. GWP, Gdańsk 2006 T. Proctor: Twórcze rozwiązywanie problemów. GWP, Gdańsk 2002 K.J. Szmidt: Trening kreatywności. Wydawnictwo HELION, Gliwice 2008
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna zasady stosowania technik twórczego myślenia, ich klasyfikację, przebieg i uwarunkowania wykorzystania w czasie produkcji multimedialnej. [TTM_1]
K_W11 [5/5]
Student posiada zakres wiedzy na temat funkcjonowania ludzkiego umysłu, rozróżnia myślenie lateralne od myślenia linearnego. [TTM_2]
K_W10 [4/5]
Student potrafi stosować techniki twórczego myślenia w celu rozwiązywania problemów w trakcie tworzenia scenariusza, na planie filmowym, przy montażu materiału multimedialnego. [TTM_3]
K_U09 [5/5]
Student potrafi wykorzystać swój potencjał do rozwiązywania problemów organizatorskich i artystycznych, a także sięga po potencjał swojego zespołu producenckiego. [TTM_4]
K_U12 [4/5]
Student ma kompetencje do pełnienia roli lidera w procesie twórczym i podczas rozwiązywania problemów organizatorskich. [TTM_5]
K_K09 [4/5]
Student posiada zdolność twórczego kreowania rzeczywistości z poszanowaniem praw i godności swoich współpracowników. [TTM_6]
K_K12 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [TTM_w_1]
Egzamin w formie pisemnej – test wiedzy na temat technik twórczego myślenia i funkcjonowania umysłu.
TTM_1 TTM_2
Ocena ciągła [TTM_w_2]
Obserwacja studenta podczas zajęć, ocena prac cząstkowych wymagających wykorzystania technik twórczego myślenia, aktywność na zajęciach.
TTM_3 TTM_4 TTM_5 TTM_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [TTM_fs_1]
Wykład teoretyczny, wykład aktywizujący, prezentacja multimedialna, dyskusja.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
45 Sprawdzian [TTM_w_1]
ćwiczenia [TTM_fs_2]
Studia przypadków, które mają skłonić studentów do samodzielnego rozwiązywania postawionych problemów. Ćwiczenia aktywizujące, gra, symulacja biznesowa. Praca w grupach.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów - także grupowych. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
45 Ocena ciągła [TTM_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)