Warsztat 3 (do wyboru jeden przedmiot: Warsztat operatorski 1 lub Warsztat reżyserski 1) Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Warsztat 3 (do wyboru jeden przedmiot: Warsztat operatorski 1 lub Warsztat reżyserski 1)
Kod modułu: W8-ZN-S2-W3
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Przedmiot do wyboru: • Warsztat operatorski 1 • Warsztat reżyserski 1 Opis przedmiotu: Warsztat operatorski 1 Celem zajęć jest podsumowanie wiedzy teoretycznej i połączenie ją ze zdobytymi umiejętnościami z zakresu sztuki operatorskiej. Podsumowanie zajęć semestralnych będzie dotyczyć posługiwania się kamerą filmową zgodnie ze zasadami sztuki operatorskiej. Warsztat ten nauczy studenta aranżacji oświetlenia planu filmowego oraz budowania narracji filmowej dzięki światłu naturalnemu, zastanemu. Podczas warsztatu prezentowane będą i ćwiczone rodzaje planów i perspektyw. Opis przedmiotu: Warsztat reżyserski 1 Celem zajęć jest połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie reżyserii filmowej i telewizyjnej. Podczas warsztatu student będzie konfrontował stworzony scenariusz z możliwościami jego reżyserskiej realizacji. Zajęcia będą odbywały się w grupach, gdzie każdemu studentowi przypadnie inny zakres pracy w projekcie audiowizualnym, tak aby ostatecznie student mógł skonfrontować swoją wiedzę i umiejętności. Student doświadczy różnych sytuacji związanych z pracą reżyserską i będzie mógł ocenić swoje predyspozycje do pełnienia poszczególnych ról w zespole produkcyjnym. Zajęcia pozwolą studentowi rozwój kompetencji poprzez poznanie podstawowych cech pracy reżysera i wartości jakimi się on kieruje.
Wymagania wstępne:
Wymagana jest ogólna wiedza o kinematografii, umiejętność korzystania z narzędzi social media.
Literatura podstawowa:
T. Kingdon: Sztuka reżyserii filmowej, tłum. K. Karpińska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2018. M. Wellins: Myśleć animacją. Wojciech Marzec, Warszawa 2018 B. Brown: Sztuka operatorska. Wojciech Marzec, Warszawa 2018 S. Curran Bernard: Film dokumentalny, kreatywne opowiadanie. Wojciech Marzec, Warszawa 2016
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia dotyczące ochrony własności intelektualnej, charakteryzuje prawa osobiste i majątkowe. Identyfikuje zasady prawa autorskiego w powiązaniu z obowiązującym w tym zakresie prawem Wspólnoty Europejskiej, ma wiedzę dotyczącą podstawowych regulacji prawnych, dotyczących ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego. [W3_1]
K_W08 [5/5]
Student zna ogólne zasady tworzenia i wykorzystania grafiki w komunikacji reklamowej, znaczenie, odbiór i dobór kolorów i kształtów przy projektowaniu grafiki. [W3_2]
K_W05 [4/5]
Student potrafi zaplanować proces powstawania grafiki użytkowej – od określenia celu przez projekt po weryfikację gotowego projektu z oczekiwaniami. [W3_3]
K_U07 [5/5]
Student wykrywa zależności między procesami społecznymi, cywilizacyjnymi i kulturowymi i wie jak przedstawić je w projekcie mającym na celu pozyskanie funduszy, ma umiejętność ochrony danych, nadąża za szybkim rozwojem technologii związanej z bezpieczeństwem w sieci. [W3_4]
K_U05 [4/5]
Student zachowuje otwartość na różne koncepcje rozwiązań problemów postawionych do analizy w trakcie ćwiczeń oraz troszczy się o osiągnięcie przyjętych celów. [W3_5]
K_K05 [3/5]
Student posiada gotowość i otwartość do ustawicznego dokształcania się w zakresie procedur bezpieczeństwa w sieci, a na podstawie analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania. [W3_6]
K_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [W3_w_1]
Sprawdzian wiedzy w formie pisemnej lub ustnej weryfikujący kompetencje studenta w następującym zakresie: wiedza ogólna dotycząca sprzedaży dzieła w sieci, umiejętności prowadzenia biznesu, znajomość podstaw sprzedaży dzieła na przykładzie własnego biznesu. Student powinien być po analizie sprzedażowej swojego dzieła.
W3_1 W3_2
Ocena ciągła [W3_w_2]
Bieżąca ocena indywidualna pracy studenta z zakresu jego własnych działań dążących do sprzedaży dzieła w sieci. Obserwacja studenta pod względem znajomości wartości swojego dzieła. Student przygotowuje się na egzamin z wiedzy teoretycznej oraz przygotowuje w sposób graficzny plan sprzedaży swojego dzieła.
W3_3 W3_4 W3_5 W3_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [W3_fs_1]
Wykład interaktywny, w tym dyskusja na temat odpowiednich form tworzenia, produkcji i sprzedaży dzieła.
15
Opracowanie treści wykładu, analiza literatury i przykładów dzieł multimedialnych, filmów i innych materiałów audio-wizualnych.
45 Sprawdzian [W3_w_1]
warsztat [W3_fs_2]
Metoda aktywizująca, praca w grupach i analiza z zakresu sprzedaży dzieł multimedialnych w social media.
15
Przygotowanie wybranych części projektu multimedialnego w social media w obszarach wskazanych przez wykładowcę.
75 Ocena ciągła [W3_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)