Technologia mediów społecznościowych Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Technologia mediów społecznościowych
Kod modułu: W8-ZN-S2-TMS
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu technologii sieciowych, z uwzględnieniem charakterystyki Internetu jako globalnej sieci komputerowej, adresów IP i dns. Zostaną omówione porty, usługi takie jak tcp/ip, ssl, budowa sieci lokalnych, przewodowych i bezprzewodowych. Studenci poznają również rodzaje i role serwerów www, ftp, mail, protokoły wykorzystywane do przesyłania treści (http, https, mail), a także zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa sieci komputerowych. W dalszej części zajęć przedstawione zostaną uwarunkowania publikowania treści multimedialne – obrazu, muzyki, video, a także formaty plików multimedialnych audio/video, narzędzia do konwersji, zmian formatów, rodzajów multimediów. Student pozna urządzenia do tworzenia treści i przeglądania treści, z podziałem na dostęp przez przeglądarkę lub aplikacje. Pozna również podstawowych technologii, takich jak HTML, CSS, JS / jquery / JSON / AJAX, Php, SQL / mysql/ postgreSQL. W ramach zajęć zostaną przedstawione najpopularniejsze media społecznościowe (przykłady dobrych/złych praktyk, użyteczność, skuteczność, bezpieczeństwo): Facebook, Whatsapp, tumblr, Instagram, Twitter, snapchat, Youtube / vimeo, Linkedin, Flickr.
Wymagania wstępne:
Umiejętność obsługi podstawowych programów do tworzenia treści i mediów społecznościowych.
Literatura podstawowa:
A.Mac: E-przyjaciele: zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 L. Evans: Social media marketing: odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 M. Kaliszewska, T. Pieciukiewicz, A. Sobczak, K. Stencel: Technologie internetowe. Polsko Japońska Oficyna Wydawnicza PJWSTK, Warszawa 2017
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę z zakresu technologii informatycznych w mediach społecznościowych. [TMS_1]
K_W10 [5/5]
Student zdobywa wiedzę na temat technicznych aspektów publikowania i przeglądania treści. [TMS_2]
K_W12 [4/5]
Student ma umiejętność swobodnego użycia technologii informatycznych w zakresie mediów społecznościowych. [TMS_3]
K_U12 [4/5]
Student potrafi stworzyć pliki i formaty niezbędne do umieszczenia w Internecie. [TMS_4]
K_U10 [5/5]
Student posiada umiejętności komunikacyjne. [TMS_5]
K_K09 [3/5]
Student posiada kompetencje do świadomego wykorzystania kontaktów i relacji w celu publikowania treści w Internecie. [TMS_6]
K_K12 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [TMS_w_1]
Egzamin pisemny w formie testu z pytaniami zamkniętymi.
TMS_1 TMS_2
Ocena ciągła [TMS_w_2]
Ocena końcowa modułu stanowi średnią ważoną z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia.
TMS_3 TMS_4 TMS_5 TMS_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [TMS_fs_1]
Wykłady połączone z dyskusją oraz prezentacją multimedialną.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [TMS_w_1]
ćwiczenia [TMS_fs_2]
Ćwiczenia – metoda aktywizująca – praca w małych grupach.
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [TMS_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)