Warsztat 1 (do wyboru jeden przedmiot: Warsztat pitchingu 1 lub Warsztat producencki 1) Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Warsztat 1 (do wyboru jeden przedmiot: Warsztat pitchingu 1 lub Warsztat producencki 1)
Kod modułu: W8-ZN-S2-W1
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Przedmiot do wyboru: • Warsztat pitchingu 1 • Warsztat producencki 1 Opis przedmiotu: Warsztat pitchingu 1 Celem zajęć jest podsumowanie wiedzy teoretycznej i połączenie ją ze zdobytą wiedzą praktyczną z zakresu pitchingu. Podsumowanie zajęć semestralnych będzie dotyczyć tworzenia materiałów do publicznej prezentacji projektu filmowego stworzonych na podstawie przeanalizowanego i skonsultowanego z wykładowcami pomysłu własnego studenta. Warsztat ten nauczy studenta swobodnego poruszania się w sytuacjach sesji pitchingowej, wskaże nowe sposoby prezentacji projektu. W ramach zajęć analizie podlegać będzie głównie pomysł studenta na projekt w zakresie pitchingu, jak i tworzenie dokumentacji takiej, jak one pager, mood board, logline i synopsis. Zajęcia te pozwolą dokonać ostatecznego wyboru studentowi, jakiemu gatunkowi i rodzajowi dzieła chce on się poświęcić tak, aby w kolejnym semestrze mógł kontynuować swoje prace w tym zakresie. Opis przedmiotu: Warsztat producencki 1 Celem zajęć jest połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie produkcji dzieła multimedialnego. Zajęcia będą odbywały się w grupach, gdzie każdemu studentowi przypadnie inny zakres pracy w projekcie multimedialnym, tak aby ostatecznie student mógł skonfrontować swoją wiedzę i umiejętności. Student doświadczy różnych sytuacji związanych z produkcją filmowo-telewizyjną i będzie mógł ocenić swoje predyspozycje do pełnienia poszczególnych ról w zespole produkcyjnym. Zajęcia pozwolą studentowi rozwój swoich kompetencji i zaplanować pracę nad projektem multimedialnym kontynuowanym w następnym semestrze.
Wymagania wstępne:
Wymagana jest ogólna wiedza o funkcjonowaniu nowych mediów, umiejętność wyboru pomysłu na biznes i jego analiza, z także wysokie zdolności komunikacyjne.
Literatura podstawowa:
G. Goodell: Sztuka produkcji filmowej. Podręcznik dla producentów, tłum. M. Konopa, Wydawnictwo Wojciech Marzec 2019. D. Arijon: Gramatyka Języka Filmowego, tłum. F. Forbert-Kaniewski, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2019. M. J. Zabłocki: Organizacja Produkcji Filmu Fabularnego w Polsce, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2018. M. Wellins: Myśleć animacją, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2018. B. Brown: Sztuka operatorska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2018. S. Curran Bernard: Film dokumentalny, kreatywne opowiadanie, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2016.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę na temat technik opisania swojego pomysłu na dzieło multimedialne w formie scenariusza i planu działań, posiada wiedzę z zakresu oceny atrakcyjności pomysłu i umiejętności konfrontowania go z innymi projektami. [W1_1]
K_W07 [4/5]
Student ma wiedzę na temat możliwości wykorzystania swojego dzieła w przestrzeni nowych mediów pod względem merytorycznym i prawnym. [W1_2]
K_W08 [5/5]
Student ma umiejętność słuchania i wyciągania wniosków z krytycznych uwag innych osób, potrafi przenieść na papier poszczególne elementy swojego pomysłu. [W1_3]
K_U07 [4/5]
Student posiada umiejętności rozpoznania rodzajów realizacji działa, w tym animacji i teledysku, a także ma podstawowe umiejętności umożliwiające rozpoczęcie realizacji własnego projektu. [W1_4]
K_U05 [5/5]
Student ma kompetencje w zakresie rozumienia specyfiki prowadzenia biznesu oraz specyfiki procesu produkcji utworu audiowizualnego. [W1_5]
K_K05 [4/5]
Student ma kompetencje w zakresie swobodnego poruszania się w procesie twórczym oraz pracy w zespole, wykazuje inicjatywę i przedsiębiorczość w zakresie działań artystycznych, podejmowanych w ramach wspólnych z innymi studentami. [W1_6]
K_K06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [W1_w_1]
Sprawdzian wiedzy w formie ustnej w zakresie umiejętności doboru tematu do pracy i planu na jego rozwój. Student sam proponuje i poddaje ocenie swój wypracowany plan firmy.
W1_1 W1_2
Ocena ciągła [W1_w_2]
Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta w oparciu o wszystkie zajęcia z danego semestru. Student przygotowuje pierwsze wersje profilu swojego biznesu i poddaje go analizie i ocenie wykładowcy.
W1_3 W1_4 W1_5 W1_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [W1_fs_1]
Wykład tematyczny z elementami porównawczymi, wspólna dyskusja i praca wszystkich uczestników nad swoim scenariuszem. Utrwalenie wiadomości z zakresu pisania scenariusza.
15
Opracowanie treści wykładu, analiza literatury i przykładów dzieł multimedialnych, filmów i innych materiałów audio-wizualnych.
45 Sprawdzian [W1_w_1]
warsztat [W1_fs_2]
Pitching/prezentacja swojego pomysłu przed grupą uczestników.
15
Przygotowanie opisu swojego pomysłu na projekt multimedialnych w social media w obszarach wskazanych przez wykładowcę.
45 Ocena ciągła [W1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)