Prowadzenie negocjacji (do wyboru jeden przedmiot: Prowadzenie negocjacji biznesowych lub Prowadzenie negocjacji pracowniczych) Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Prowadzenie negocjacji (do wyboru jeden przedmiot: Prowadzenie negocjacji biznesowych lub Prowadzenie negocjacji pracowniczych)
Kod modułu: W8-ZN-S2-PN
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot do wyboru: • Prowadzenie negocjacji biznesowych • Prowadzenie negocjacji pracowniczych Opis przedmiotu: Prowadzenie negocjacji biznesowych Celem przedmiotu jest prezentacja wiedzy z zakresu prowadzenia negocjacji biznesowych, kształcenie umiejętności opracowywania i prowadzenia negocjacji biznesowych, zapoznanie studentów z mechanizmami pozwalającymi na właściwą interpretację komunikacji ofert oraz kształtowania zachowań i oczekiwań stron. Celem jest również nabycie przez studentów umiejętności i kompetencji negocjatora na styku artysty z rynkiem mediów, odbiorców komercyjnych, non-profit czy instytucji publicznych. W ramach zajęć opracowywane będą teksty w celach pozyskiwania ofert i partnerów (podwykonawców) do projektów artystycznych a także odgrywane będą role w ramach symulacji sytuacji problemowych. Studenci uczestniczą w całym procesie negocjacyjnym dążąc do osiągnięcia najkorzystniejszych opcji i rozwiązań. W ramach zajęć studenci uczestniczą w procesie kreacji strategii i wykorzystania całego szeregu technik negocjacyjnych celem najlepszego zaprezentowania swojej oferty oraz silnych stron potencjalnemu kontrahentowi. Opis przedmiotu: Prowadzenie negocjacji pracowniczych Część teoretyczna przedmiotu służy poznaniu zasad komunikacji werbalnej i niewerbalnej jako podstaw negocjacji, zdobycia wiedzy o różnorodnych zachowaniach w procesie negocjacyjnym, manipulacjach i technikach wywierania wpływu, również wobec kontrahentów z innych kultur. Charakter zajęć to połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną i zweryfikowanie jej poprzez realizację realnych projektów i sytuacji wymagających użycia pozyskanych umiejętności. W ramach przedmiotu zostaną poruszone następujące zagadnienia: identyfikowanie potrzeb pracowników zatrudnionych w danej firmie, identyfikowanie potrzeb potencjalnych pracowników, identyfikowanie zmian, ich tempa, kierunków oraz przyczyn w rozpoznanych potrzebach, segmentację pracowników aktualnych oraz potencjalnych, stworzenie produktów mających na celu zaspokojenie określonych potrzeb, pozycjonowanie oferowanych produktów personalnych, zaspokajanie potrzeb w najlepszy z dostępnych sposobów, dalsze badania dotyczące stopnia zaspokojenia potrzeb.
Wymagania wstępne:
Pożądana jest znajomość zasad komunikacji i wywierania wpływu na ludzi. Niezbędne są też podstawy prawa i psychologii. Znajomość angielskiego. Dodatkowym atutem będzie umiejętność pracy w zespole i otwarta postawa do uczestnictwa w grach i symulacjach negocjacyjnych. Przydatna będzie znajomość tworzenia prezentacji multimedialnych.
Literatura podstawowa:
Z. Nęcki: Negocjacje w biznesie. Antykwa, Kraków 2005 K. Bargiel-Matusewicz: Negocjacje i mediacje, PWE, Warszawa 2007 L. Bjorn, R. Lennart: Techniki negocjacji. Jak odnieść sukces w negocjacjach. BL Info Polska, Warszawa 2010
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę z zakresu organizowania i kształtowania relacji z partnerami w procesie negocjacyjnym, ma wiedzę dotyczącą strategii i technik oddziaływania na strony negocjacji. [PN_1]
K_W10 [5/5]
Student zdobywa wiedzę z zakresu ekonomii, psychologii i komunikacji swoich interesów w procesie negocjacyjnym. [PN_2]
K_W09 [4/5]
Student ma umiejętność krytycznej analizy przykładów sytuacji negocjacyjnych, nabywa umiejętności stosowania technik i zasad tworzenia optymalnej oferty w codziennej pracy. [PN_3]
K_U11 [4/5]
Student potrafi stworzyć ofertę, kontrakt czy skuteczne komunikat umożliwiający dotarcie do odpowiednich klientów. [PN_4]
K_U12 [5/5]
Student posiada umiejętności asertywne i umiejętności komunikacyjne, również w zespole. [PN_5]
K_K10 [3/5]
Student posiada kompetencje do sprawnego kształtowania pozytywnych relacji w organizacji, jak i jej otoczeniu, zdaje sobie sprawę z etycznych kwestii w procesie negocjacyjnym oraz prawnych aspektów kooperowania z innymi podmiotami. [PN_6]
K_K12 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [PN_w_1]
Zaliczanie poprzez zaliczenie testu z sytuacjami problemowymi oraz przygotowanie udział w pracach i prezentacjach rozwiązujących konkretne problemy negocjacyjne.
PN_1 PN_2
Ocena ciągła [PN_w_2]
Ocena końcowa stanowi średnią ważoną z poszczególnych prac cząstkowych studentów.
PN_3 PN_4 PN_5 PN_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PN_fs_1]
Wykłady połączone z dyskusją oraz prezentacją multimedialną i symulacją.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
45 Sprawdzian [PN_w_1]
ćwiczenia [PN_fs_2]
Ćwiczenia – metoda aktywizująca – praca w małych grupach, odgrywanie ról, rozwiązywanie studiów przypadku. Zajęcia odbywają się w grupach projektowych, gdzie osoby wspólnie będą rozwiązywać postawione problemy.
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
45 Ocena ciągła [PN_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)