Film reklamowy Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: Film reklamowy
Kod modułu: W8-ZN-S2-FR
Kod programu: W8-S2CM20.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem zajęć jest poznanie zasad realizacji komunikatu reklamowego jako formy kreatywnej promocji biznesu, a także technik i reguł obowiązujących w skutecznym komunikacie reklamowym, jak również psychologicznych aspektów odbioru treści reklamowych przez odbiorców. Choć spot reklamowy kojarzy się głównie z telewizją, od kilku lat rynek reklamy internetowej rozwija się w dynamicznym tempie. Yotubizacja rynku reklamy stała się faktem. Tak więc nabycie kompetencji skutecznej komunikacji w sieci jest bardzo istotne. Zajęcia służyć będą poznaniu specyfiki i miejsca reklamy prasowej oraz audiowizualnej we współczesnej kulturze i rynku mediów, zapoznaniu się z budową reklam jako komunikatów perswazyjnych, analizie warstwy werbalnej, graficznej i audiowizualnej reklam. Dla realizacji programu powołane zostaną zespoły kreatywne. Z pewnością łącząc kompetencje praktyczne bazujące na zrealizowanych projektach i kampaniach z gruntowną wiedzą w obszarze reklamy możliwe będzie stworzenie reklamy graficznej bez konieczności angażowania profesjonalnego grafika. Odbiorcy najlepiej reagują na treści wizualne, czyli grafiki i wideo. Dlatego dla marketerów obowiązkiem jest dbanie o sferę wizualną przekazu. W trakcie zajęć studenci przekonają się, że najsilniejszy efekt daje wykorzystanie zaufania już istniejących klientów. Mnogość kampanii i strategii, które należy stworzyć, przeanalizować i koordynować, nie pozwala na powielanie schematów. Zajęcia stanowić będą kompilacje wiedzy teoretycznej, poznanie mechanizmów stosowanych w przekazach reklamowych, jak również weryfikację tej wiedzy poprzez realizację praktycznych projektów.
Wymagania wstępne:
Otwarty umysł i chęć nauki nowych rzeczy. Ważne jest silne zainteresowanie tym tematem. Doskonały kontakt z innymi osobami, Twórcy reklam komunikują się z innymi firmami, z klientami. Odbiorca musi wiedzieć, że jest słuchany i otrzymywać zrozumiałe komunikaty, a dodatkowo nie czuć zbyt dużego dystansu. Obsługa narzędzi marketingowych.
Literatura podstawowa:
K. Dragowić, N. Dragowić: Reżyseria filmu reklamowego. Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2012 B. Blok: Opowiadanie obrazem tworzenie wizualnej struktury w filmie telewizji I mediach cyfrowych. Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010 P. Tkaczyk: Narratologia. Umiejętność opowiadania historii tkwi w Tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń. Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2017
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę z zakresu ekonomii, psychologii i socjologii pracy, komunikacji i środków przekazu w procesie organizacji reklamy, posiada wiedzę o wykorzystaniu różnych technik w realizacji kampanii reklamowych. [FR_1]
K_W04 [4/5]
Student ma szczegółową i uporządkowaną wiedzę z zakresu historii reklamy i mediów. Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i konieczność ich przestrzegania. [FR_2]
K_W01 [5/5]
Student posiada umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji oraz z doradztwa. Specjalistycznego, sytuowania aktów reklamowych w obszarze kultury współczesnej, wykorzystania tekstów poszczególnych reklam w działaniach służących budowaniu wizerunku marki. [FR_3]
K_U04 [4/5]
Student posiada umiejętność krytycznej analizy przykładów poszczególnych reklam. Ma pogłębioną umiejętność posługiwania się pojęciami i paradygmatami badawczymi w zakresie medioznawstwa oraz umiejętność integrowania wiedzy z różnych obszarów. [FR_4]
K_U01 [5/5]
Student rozwija świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania związane z praca zespołową, potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonych zadań i ująć je w konspekcie, który potrafi zrealizować w praktyce. [FR_5]
K_K03 [4/5]
Student zdaje sobie sprawę z etycznych i prawnych aspektów funkcjonowania w wirtualnej rzeczywistości, w szczególności w komunikacji pomiędzy odbiorcami, potrafi krytycznie analizować oraz interpretować reklamy, właściwie wykorzystując pojęcia i terminologię. Posiada umiejętność analizowania zjawisk społecznych i formułowania wniosków przyczynowo-skutkowych. [FR_6]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [FR_w_1]
Zaliczenie przedmiotu na ocenę: ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie obecności na zajęciach, oceny za wykonanie projektu grupowego, oceny ze sprawdzianu praktycznego i odpowiedzi ustnej.
FR_1 FR_2
Ocena ciągła [FR_w_2]
Ocena końcowa modułu stanowi średnią ważoną z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia.
FR_3 FR_4 FR_5 FR_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [FR_fs_1]
Wykład problemowy, metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem).
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
30 Sprawdzian [FR_w_1]
ćwiczenia [FR_fs_2]
Prezentacja poszczególnych zadań w formie prezentacji.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów - także grupowych. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
30 Ocena ciągła [FR_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)