Praktyka dydaktyczno-katechetyczna 2
Field of study: Theology
Programme code: W7-SMTI19.2022
| Module name: | Praktyka dydaktyczno-katechetyczna 2 |
|---|---|
| Module code: | W7-TS-PK2 |
| Programme code: | W7-SMTI19.2022 |
| Semester: | summer semester 2025/2026 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Praktyka katechetyczna w szkole stanowi integralną część kształcenia pedagogicznego studentów, którzy chcą uzyskać kwalifikacje do nauczania religii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Jest to praktyka przedmiotowo-metodyczna. Ma ona na celu wspomaganie kandydatów na nauczycieli religii w rozwijaniu kompetencji merytorycznych i metodycznych |
| Prerequisites: | Realizacja efektów kształcenia przewidzianych w programie modułów psychologiczno-pedagogicznych i katechetycznych. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauczania religii w przedszkolu i w szkole podstawowej, opartą na znajomości podstawy programowej oraz programu nauczania przedmiotu. Student zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez placówkę oraz sposób jej funkcjonowania. Posiada wiedzę dotyczącą dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej przez szkołę. [TPK2_01] |
KN_W08 [5/5] |
Student potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i zrealizowania lekcji z przedmiotu „Religia”. Potrafi wyciągnąć wnioski z obserwowanej pracy dydaktycznej oraz przy pomocy opiekuna praktyk i nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia, dokonać analizy zdarzeń i sytuacji pedagogicznych zaobserwowanych w czasie praktyk. [TPK2_02] |
KN_U01 [4/5] |
Student potrafi krytycznie rozszerzać swoją wiedzę oraz jest gotów do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. [TPK2_03] |
TnMA_W12 [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Określony w sylabusie modułu [PK2_w_1] | Weryfikacja zgodnie z zasadami określonymi w sylabusie. |
TPK2_01 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| internship [PK2_r_4] | Samodzielnie przygotowanie scenariuszy lekcji religii w różnych klasach, na różnych poziomach edukacyjnych (szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa); samodzielne prowadzenie lekcji religii w obecności nauczyciela religii – opiekuna praktyki w szkole podstawowej I ponadpodstawowej; dyskutowanie na temat prowadzonych lekcji religii; podejmowanie refleksji w czasie praktyki i dokumentowanie podejmowanych działań w dzienniczku praktyk |
60 | samodzielne przygotowanie scenariuszy wyznaczonych przez opiekuna lekcji religii; bieżące prowadzenie dokumentacji praktyk (dziennik praktyk); przygotowanie I przedstawienie całości dokumentacji praktyk celem końcowego zaliczania modułu. |
15 |
Określony w sylabusie modułu [PK2_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||