Metodyka nauczania języka niemieckiego w szkole ponadpodstawowej (warsztaty), semestr 2.
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S2FG19.2022

Nazwa modułu: | Metodyka nauczania języka niemieckiego w szkole ponadpodstawowej (warsztaty), semestr 2. |
---|---|
Kod modułu: | 0245-FGS2-N-MNJN-2 |
Kod programu: | W1-S2FG19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł ma celu jest przekazanie pogłębionej wiedzy, zdobycie szczegółowych umiejętności oraz rozszerzenie kompetencji społecznych w zakresie miejsca i specyfiki kształcenia kompetencji językowej, problematyki kształcenia dorosłych, podmiotowości uczących się w procesie kształcenia - style poznawcze i strategie uczenia się, specyfiki zróżnicowania w kształceniu kompetencji komunikacyjnej w zależności od poziomów biegłości językowej wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym językowej - leksykalnej, gramatycznej, fonetycznej, realioznawczej – kognitywnej, interkulturowej, zasad rozwoju sprawności językowych uczących się, w tym rozumienia tekstu słuchanego, czytanego, typowych dla kręgów tematycznych i sytuacji komunikacyjnych tych grup wiekowych, mówienie, pisanie oraz problematykę kontroli i oceny efektów pracy uczniów dorosłych. Szczegółowe treści kształcenia zostały sformułowane w sylabusie przedmiotu. |
Wymagania wstępne: | zgodnie z sylabusem |
Literatura podstawowa: | zgodnie z sylabusem |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi poddać ewaluacji realizowany przez siebie proces dydaktyczny i wyciągnąć stosowne wnioski mające na celu jego udoskonalenie [0245-FGS2-N-DYD_10] |
FGN_U04 [3/5] |
Doskonali kompetencje merytoryczne i językowe poprzez udział w praktykach zawodowych, wykazuje cechy refleksyjnego praktyka oraz zna zasady etyczne obowiązujące w zawodzie nauczyciela i ich przestrzega [0245-FGS2-N-DYD_8] |
FGN_K03 [3/5] |
Umie efektywnie i skutecznie pracować w grupie, pełniąc w niej różne funkcje oraz na forum [0245-FGS2-N-DYD_9] |
FGN_K05 [3/5] |
zna i rozumie kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela, w tym potrzebę zawodowego rozwoju, także z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz dostosowywania sposobu komunikowania się do poziomu rozwoju uczniów i stymulowania aktywności poznawczej uczniów, w tym kreowania sytuacji dydaktycznych; znaczenie autorytetu nauczyciela oraz zasady interakcji ucznia i nauczyciela w toku lekcji; moderowanie interakcji między uczniami; [0245-FGS2-N-MNJN_1] |
FGN_W08 [3/5] |
zna i rozumie egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu; [0245-FGS2-N-MNJN_2] |
FGN_W09 [4/5] |
zna i rozumie warsztat pracy nauczyciela; właściwe wykorzystanie czasu lekcji przez ucznia i nauczyciela; zagadnienia związane ze sprawdzaniem i ocenianiem jakości kształcenia oraz jej ewaluacją, a także z koniecznością analizy i oceny własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej; [0245-FGS2-N-MNJN_3] |
FGN_W08 [4/5] |
umie dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów [0245-FGS2-N-MNJN_4] |
FGN_U15 [4/5] |
potrafi skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów; [0245-FGS2-N-MNJN_5] |
FGN_U11 [4/5] |
jest gotów do zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych oraz systematycznej aktywności fizycznej [0245-FGS2-N-MNJN_6] |
FGN_U13 [4/5] |
jest gotów do promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej [0245-FGS2-N-MNJN_7] |
FGN_U14 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [0245-FGS2-N-MNJN-E] | zgodnie z sylabusem |
0245-FGS2-N-DYD_10 |
Zaliczenie [0245-FGS2-N-MNJN-Z] | zgodnie z sylabusem |
0245-FGS2-N-DYD_10 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [0245-FGS2-N-MNJN-C] | dyskusja dydaktyczna związana z wykładem, metoda projektów |
30 | lektura literatury specjalistycznej
przygotowanie prezentacji, referatów |
30 |
Zaliczenie [0245-FGS2-N-MNJN-Z] |
wykład [0245-FGS2-N-MNJN-W] | metoda podająca oraz problemowa
z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
15 | lektura literatury specjalistycznej |
15 |
Egzamin [0245-FGS2-N-MNJN-E] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |