Badania ewaluacyjne w pracy socjalnej
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-N2SP19.2022

Nazwa modułu: | Badania ewaluacyjne w pracy socjalnej |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-S2-BEPS |
Kod programu: | W3-N2SP19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem modułu jest nabycie wiedzy o badaniach ewaluacyjnych, sposobach i metodach ich planowania oraz realizacji, a także wiedzy w zakresie metod badań społecznych wykorzystywanych w badaniach ewaluacyjnych oraz przygotowywania procedur ewaluacyjnych dla różnych projektów i programów.
Student uzyskuje wiedzę i umiejętności w zakresie konstruowania projektów ewaluacyjnych, opracowywania i stosowania procedur ewaluacyjnych oraz wykorzystywania technik i metod badań społecznych do badań ewaluacyjnych. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa znajomość technik analizy i interpretacji danych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię używaną w badaniach ewaluacyjnych, a także odnoszącą się do wykorzystywanych w ich obszarze teorii oraz metod i technik badawczych [PS2_BEPS_1] |
PS2_W01 [3/5] |
Ma rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę o przygotowaniu, projektowaniu i prowadzeniu badań ewaluacyjnych, potrafi dobierać adekwatne metody i techniki badań społecznych, a także zanalizować, zinterpretować i zaprezentować wyniki badań, pozwalające na dokonanie rzetelnej oceny ewaluowanych programów i projektów socjalnych [PS2_BEPS_2] |
PS2_W11 [4/5] |
Zna i rozumie podstawowe zasady etyczne prowadzenia badań ewaluacyjnych w pracy socjalnej [PS2_BEPS_3] |
PS2_W14 [3/5] |
Potrafi gromadzić, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych, wykorzystywać je na potrzeby badań ewaluacyjnych oraz wykorzystać wiedzę z zakresu pracy socjalnej i nauk społecznych do ich interpretacji [PS2_BEPS_4] |
PS2_W02 [3/5] |
Potrafi opracować i zaprezentować prace pisemne w postaci projektów badań ewaluacyjnych, przygotowane indywidualnie lub w zespole oraz krytycznie oceniać i analizować własne działania [PS2_BEPS_5] |
PS2_U02 [3/5] |
Potrafi przewidywać, analizować i ocenić efekty planowanych działań poddanych ewaluacji, w poczuciu odpowiedzialności wobec ludzi, na rzecz których stara się działać i z którymi współpracuje [PS2_BEPS_6] |
PS2_U05 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PS2_BEPS_w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana jest przez osobę prowadzącą np.:
- egzamin ustny / pisemny,
- zadanie problemowe,
- projekt (indywidualny, zespołowy),
- praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami (esej, recenzja itp.)
- wymagania są określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie.
* egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
PS2_BEPS_1 |
Sprawdzian [PS2_BEPS_w_2] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana jest przez osobę prowadzącą np.:
- kolokwium ustne/pisemne,
- test otwarty / wyboru, sprawdzian*,
- praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, zespołowy),
- zadania problemowe,
- sprawozdanie,
- portfolio,
- prezentacja z dyskusją,
- prowadzenie / udział w dyskusji itp.
- wymagania są określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie.
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
PS2_BEPS_1 |
Ocena ciągła [PS2_BEPS_w_3] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią z ocen z aktywności realizowanych w trakcie zajęć, zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
PS2_BEPS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS2_BEPS_fs_1] | Wykład obejmujący teoretyczne i metodologiczne podstawy badań ewaluacyjnych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych. |
14 | Lektura wybranych tekstów poszerzających wiedzę, opracowanie planu ewaluacji wybranego projektu lub programu. |
46 |
Egzamin [PS2_BEPS_w_1] |
ćwiczenia [PS2_BEPS_fs_2] | omówienie wybranych przykładów projektów i ich ewaluacji, dyskusja, warsztaty grupowe, wystąpienia indywidualne i grupowe |
12 | przygotowanie do zajęć przez samodzielną
lekturę wskazanych tekstów, współpraca zespołowa oraz przygotowanie prezentacji dotyczącej wybranego przykładu ewaluowanego programu |
48 |
Sprawdzian [PS2_BEPS_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |