Seminarium magisterskie 1 Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie 1
Kod modułu: W1-FS2-WK-SM1-02
Kod programu: W1-S2FS19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 7
Opis:
Moduł obejmuje seminarium dyplomowe przygotowujące studenta do napisania i obrony pracy magisterskiej. Studenci poznają zasady przygotowania pracy dyplomowej na poziomie magisterskim. Prowadzący jest skupiony na merytorycznym zapoznaniu studentów z tematem wiodącym realizowanym na seminarium oraz związaną z nim metodologią badań. Studenci zapoznają się z wybranymi zagadnieniami tematu wiodącego realizowanego na seminarium, omawiają teksty związane z tematem seminarium.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek, (literaturoznawstwo, językoznawstwo - w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), w zakresie odpowiadającym profilowi seminarium. [W1-FS2-WK-SM1-02_1]
K_W05 [3/5]
Student zna i rozumie historyczne i współczesne szkoły oraz metody badawcze w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo - w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), w zakresie odpowiadającym profilowi seminarium. [W1-FS2-WK-SM1-02_2]
K_W06 [3/5]
Student potrafi samodzielnie szczegółowo opracowywać zagadnienie lub zespół zagadnień z obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo - w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), w zakresie odpowiadającym profilowi seminarium, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu – według kryteriów obowiązujących dla prac magisterskich. [W1-FS2-WK-SM1-02_3]
K_U05 [3/5]
Student potrafi formułować, syntetyzować, analizować i rozwiązywać zespoły zagadnień dotyczących Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, wykorzystując adekwatne metody i narzędzia oraz różne źródła (w tym obcojęzyczne), w obrębie uzyskanej wiedzy z zakresu dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo- w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), zgodnie z profilem seminarium. [W1-FS2-WK-SM1-02_4]
K_U01 [2/5]
Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji z zakresu dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo - w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej), w obszarze odpowiadającym profilowi seminarium. [W1-FS2-WK-SM1-02_5]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-WK-SM1-02_w_1]
Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie dyskusji i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności na zajęciach, znajomości lektur.
W1-FS2-WK-SM1-02_1 W1-FS2-WK-SM1-02_2 W1-FS2-WK-SM1-02_3 W1-FS2-WK-SM1-02_4 W1-FS2-WK-SM1-02_5
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SM1-02_w_2]
Weryfikacja stopnia przyswojenia przez studenta wiedzy i umiejętności wprowadzonych na zajęciach, kontrola stopnia realizacji wyznaczonych studentowi zadań związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej i aktywności na zajęciach. Ocena opanowania przez studenta umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji.
W1-FS2-WK-SM1-02_1 W1-FS2-WK-SM1-02_2 W1-FS2-WK-SM1-02_3 W1-FS2-WK-SM1-02_4 W1-FS2-WK-SM1-02_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [W1-FS2-WK-SM1-02_fs1]
Seminarium skupia się na omawianiu zagadnień związanych z charakterystyką realizowanego tematu wiodącego. Metody praktycznego działania: dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych. Metody podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, dyskusja, wykład konwersatoryjny. Metody obrazowe: prezentacja multimedialna.
30
Wybór obszaru badawczego. Zgromadzenie literatury podmiotu i przedmiotu (w języku polskim lub obcym). Zaplanowanie struktury i zawartości pracy magisterskiej. Lektura tekstów źródłowych i materiałów kontekstowych (w języku polskim lub obcym). Udział w konsultacjach z promotorem. Przygotowanie do dyskusji sprawdzającej.
150 Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-WK-SM1-02_w_1] Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SM1-02_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)