Dydaktyka chemii II Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2022

Nazwa modułu: Dydaktyka chemii II
Kod modułu: W4-MT-S1-21-DCh2
Kod programu: W4-S1MT19.2022
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem przedmiotu jest zintegrowanie dla potrzeb studenta wiedzy z różnych dyscyplin (jak dydaktyka ogólna, psychologia, pedagogika, a przede wszystkim - chemia) tak, aby ułatwić mu zrozumienie tego procesu w stopniu umożliwiającym samodzielne jego kreowanie jako nauczyciela na drugim etapie edukacyjnym. Dydaktyka chemii II obejmuje drugą część niezbędnych do tego zagadnień i problemów.
Wymagania wstępne:
Dydaktyka chemii I
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student zna i rozumie metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu lub zajęć – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się, typowe dla przedmiotu lub rodzaju zajęć błędy uczniowskie, ich rolę i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym [DCh2_1]
KN_W02 [3/5] KN_W14 [3/5] KN_W15 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U04 [3/5]
student zna i rozumie sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów [DCh2_2]
KN_W02 [4/5] KN_W15 [4/5] KN_U02 [4/5] KN_U06 [4/5]
student zna i rozumie metody kształcenia w odniesieniu do nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej [DCh2_3]
KN_W02 [4/5] KN_W15 [4/5] KN_U02 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_Ch_K01 [4/5]
student jest gotów do popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym [DCh2_4]
KN_W14 [4/5] KN_U02 [4/5] KN_U07 [4/5]
student jest gotów do stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę [DCh2_5]
KN_W02 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_U10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [DCh2_w_1]
weryfikacja na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia oraz wykonywanych ćwiczeń, znajomości omawianych treści oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną
DCh2_1 DCh2_2 DCh2_3 DCh2_4 DCh2_5
prace pisemne [DCh2_w_2]
weryfikacja znajomości wiedzy uzyskanej na laboratorium w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia zadań
DCh2_1 DCh2_2 DCh2_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [DCh2_fs_1]
omówione zostaną praktyczne aspekty warsztatu nauczyciela chemii oraz pojęcia i fakty z zakresu treści programowych
15
samodzielne/w grupie wykonywanie zadań ilustrujących treści laboratorium
10 aktywność na zajęciach [DCh2_w_1] prace pisemne [DCh2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)