Praktyka psychologiczno-pedagogiczna w SP Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2022

Nazwa modułu: Praktyka psychologiczno-pedagogiczna w SP
Kod modułu: W4-MT-S1-22-PPPed
Kod programu: W4-S1MT19.2022
Semestr: semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Zamierzone efekty kształcenia planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz z opiekunem w szkole podstawowej. Zapoznanie si ę z zadaniami charakterystycznymi dla placówki danego typu, statutem szkoły, planem pracy szkoły, programem wychowawczo-profilaktycznym, Zasadami bezpieczeństwa uczniów w szkole i poza nią itp., specyfika pracy pedagoga i psychologa szkolnego). Zadaniem studentów jest obserwacja pracy wychowawczej nauczycieli, w tym prowadzonych przez nich lekcji wychowawczych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada podstawową wiedzę pedagogiczną i psychologiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się, przydatną w codziennej pracy nauczycielskiej, umożliwiającą nauczycielowi skuteczną pracę wspierającą integralny rozwój ucznia/wychowanka [PPPe _1]
KN_W03 [3/5] KN_W04 [3/5]
Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za własny rozwój zawodowy oraz podejmowane działania pedagogiczne [PPPe_2]
KN_W12 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_K01 [3/5]
Student ma kompetencje niezbędne do ciągłego doskonalenia jakości swojej pracy, skutecznie korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych [PPPe_3]
KN_K03 [3/5]
Student jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela – wychowawcy [PPPe_4]
KN_W11 [3/5] KN_U01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
raport z praktyk (w nim analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury). [PPPe_w_1]
student dokonuje przeglądu udostępnionej/wskazanej dokumentacji dotyczącej funkcjonowania hospitowanych placówek w zakresie wypełniania ich zadań pedagogiczno–psychologicznych. student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w instytucjach będących rzeczywistością pedagogiczną
PPPe _1 PPPe_2 PPPe_3 PPPe_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PPPe_fs_1]
Ćwiczenia metodyczne w ustalonych placówkach: obserwacja codziennej działalności placówek edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych
15
przegląd dokumentacji dotyczącej funkcjonowania hospitowanych placówek, opracowywanie raportu z praktyk.
15 raport z praktyk (w nim analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury). [PPPe_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)