Praktyka psychologiczno-pedagogiczna w SP
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2022

Nazwa modułu: | Praktyka psychologiczno-pedagogiczna w SP |
---|---|
Kod modułu: | W4-MT-S1-22-PPPed |
Kod programu: | W4-S1MT19.2022 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Zamierzone efekty kształcenia planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz z opiekunem w szkole podstawowej.
Zapoznanie si ę z zadaniami charakterystycznymi dla placówki danego typu, statutem szkoły, planem pracy szkoły, programem wychowawczo-profilaktycznym, Zasadami bezpieczeństwa uczniów w szkole i poza nią itp., specyfika pracy pedagoga i psychologa szkolnego). Zadaniem studentów jest obserwacja pracy wychowawczej nauczycieli, w tym prowadzonych przez nich lekcji wychowawczych. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada podstawową wiedzę pedagogiczną i psychologiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się, przydatną w codziennej pracy nauczycielskiej, umożliwiającą nauczycielowi skuteczną pracę wspierającą integralny rozwój ucznia/wychowanka [PPPe _1] |
KN_W03 [3/5] |
Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za własny rozwój zawodowy oraz podejmowane działania pedagogiczne [PPPe_2] |
KN_W12 [3/5] |
Student ma kompetencje niezbędne do ciągłego doskonalenia jakości swojej pracy, skutecznie korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych [PPPe_3] |
KN_K03 [3/5] |
Student jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela – wychowawcy [PPPe_4] |
KN_W11 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
raport z praktyk (w nim analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury). [PPPe_w_1] | student dokonuje przeglądu udostępnionej/wskazanej dokumentacji dotyczącej
funkcjonowania hospitowanych placówek w zakresie wypełniania ich zadań
pedagogiczno–psychologicznych. student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące
metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w instytucjach będących
rzeczywistością pedagogiczną |
PPPe _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
praktyka [PPPe_fs_1] | Ćwiczenia metodyczne w ustalonych placówkach: obserwacja codziennej działalności placówek edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych |
15 | przegląd dokumentacji dotyczącej funkcjonowania hospitowanych placówek, opracowywanie raportu z praktyk. |
15 |
raport z praktyk (w nim analiza dokumentacji oraz zalecanej literatury). [PPPe_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |