Podstawy dydaktyki I
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2022

Nazwa modułu: | Podstawy dydaktyki I |
---|---|
Kod modułu: | W4-MT-S1-22-PDyd1 |
Kod programu: | W4-S1MT19.2022 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Dydaktyka jako nauka interdyscyplinarna stawia w centrum swoich zainteresowań szeroko pojęty proces nauczania - uczenia się i możliwości jego kształtowania przez człowieka. przebiegu, regułach, którym podlega oraz na sposobach. Celem przedmiotu jest wstępne zapoznanie studentów z jego uwarunkowaniami – począwszy od czynników mogących zainicjować ów proces, poprzez determinanty jego przebiegu aż po rezultaty tak, aby ułatwić im zrozumienie stosownych mechanizmów i wdrożyć do samodzielnego wybierania modelu lekcji, projektowania jej struktury, dobierania metod nauczania i środków dydaktycznych do nauczanych treści, organizowania pracy uczniów oraz projektowania działań służących integracji klasy szkolnej. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna usytuowanie dydaktyki w zakresie pedagogiki, a także przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki
oraz relację dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych [PDyd1_1] |
KN_W02 [4/5] |
Student rozumie zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska edukacyjnego: style kierowania klasą, problem ładu i dyscypliny, procesy społeczne w klasie, integrację klasy szkolnej, tworzenie środowiska sprzyjającego postępom w nauce oraz sposób nauczania w klasie zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego [PDyd1_2] |
KN_W01 [3/5] |
Student zna współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia – źródła, sposoby ich formułowania oraz ich rodzaje; zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów [PDyd1_3] |
KN_W02 [3/5] |
Student zna zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej oraz jej budowę, modele lekcji i sztukę prowadzenia lekcji, a także style i techniki pracy z uczniami; interakcje w klasie; środki dydaktyczne [PDyd1_4] |
KN_W02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium [PDyd1_w_1] | weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia zadań oraz odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym |
PDyd1_1 |
zadania do samodzielnego wykonania [PDyd1_w_2] | weryfikacja na podstawie zadań formułowanych przez prowadzącego znajomości i rozumienia omawianych treści |
PDyd1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PDyd1_fs_1] | wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu |
30 | samodzielne studiowanie wykładów i literatury wskazanej w sylabusie, wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego |
15 |
kolokwium [PDyd1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |