Dydaktyka chemii I
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2022
Nazwa modułu: | Dydaktyka chemii I |
---|---|
Kod modułu: | W4-MT-S1-21-DCh1 |
Kod programu: | W4-S1MT19.2022 |
Semestr: | semestr letni 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem przedmiotu jest zintegrowanie dla potrzeb studenta wiedzy z różnych dyscyplin (jak dydaktyka ogólna, psychologia, pedagogika, a przede wszystkim - chemia) tak, aby ułatwić mu zrozumienie tego procesu w stopniu umożliwiającym samodzielne jego kreowanie jako nauczyciela na drugim etapie edukacyjnym. Dydaktyka chemii I obejmuje pierwszą część niezbędnych do tego zagadnień i problemów. |
Wymagania wstępne: | Podstawy dydaktyki |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student zna i rozumie miejsce danego przedmiotu lub rodzaju zajęć w ramowych planach nauczania na poszczególnych etapach edukacyjnych [DCh1_1] |
KN_W08 [3/5] KN_W09 [3/5] |
student zna i rozumie podstawę programową danego przedmiotu, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu lub prowadzonych zajęć na poszczególnych etapach edukacyjnych, przedmiot lub rodzaj zajęć w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu nauczania lub prowadzonych zajęć oraz kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć [DCh1_2] |
KN_W08 [3/5] KN_W09 [3/5] KN_U02 [3/5] |
student zna i rozumie integrację wewnątrz- i międzyprzedmiotową; zagadnienia związane z programem nauczania – tworzenie i modyfikację, analizę, ocenę, dobór i zatwierdzanie oraz zasady projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału [DCh1_3] |
KN_W02 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_U04 [4/5] KN_U06 [3/5] |
student zna i rozumie metodykę realizacji poszczególnych treści kształcenia w obrębie przedmiotu lub zajęć – rozwiązania merytoryczne i metodyczne, dobre praktyki, dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości uczniów lub grup uczniowskich o różnym potencjale i stylu uczenia się, typowe dla przedmiotu lub rodzaju zajęć błędy uczniowskie, ich rolę i sposoby wykorzystania w procesie dydaktycznym [DCh1_4] |
KN_W02 [2/5] KN_W14 [2/5] KN_W15 [2/5] KN_U02 [2/5] KN_U04 [2/5] |
student potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi [DCh1_5] |
KN_W04 [3/5] KN_W08 [3/5] KN_W09 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U07 [2/5] |
student potrafi przeanalizować rozkład materiału [DCh1_6] |
KN_W04 [3/5] KN_W08 [2/5] KN_U02 [4/5] |
student potrafi identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć z innymi treściami nauczania [DCh1_7] |
KN_W04 [3/5] KN_W14 [4/5] KN_U01 [3/5] |
student jest gotów do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych [DCh1_8] |
KN_W02 [2/5] KN_W03 [2/5] KN_U10 [3/5] KN_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [DCh1_w_1] | weryfikacja - na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia - znajomości treści zajęć oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki chemii z rzeczywistością pedagogiczną |
DCh1_1 DCh1_2 DCh1_3 DCh1_4 DCh1_5 DCh1_6 DCh1_7 DCh1_8 |
prace pisemne [DCh1_w_2] | weryfikacja umiejętności planowania lekcji chemii w zależności od jej typu i modelu (szkoła podstawowa) oraz stosowania metod nauczania w realizacji konkretnych celów lekcji |
DCh1_1 DCh1_3 DCh1_4 DCh1_5 DCh1_6 DCh1_7 DCh1_8 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [DCh1_fs_1] | wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu |
30 | samodzielne studiowanie wykładów i literatury wskazanej w sylabusie |
10 | aktywność na zajęciach [DCh1_w_1] |
laboratorium [DCh1_fs_2] | omówione zostaną praktyczne aspekty warsztatu nauczyciela chemii |
15 | samodzielne/w grupie wykonywanie zadań ilustrujących treści wykładu |
20 | aktywność na zajęciach [DCh1_w_1] prace pisemne [DCh1_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |