Przygotowanie do pracy w szkole podstawowej
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2022
| Nazwa modułu: | Przygotowanie do pracy w szkole podstawowej |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-MT-S1-20-PPSTut |
| Kod programu: | W4-S1MT19.2022 |
| Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. kształcenie na studiach przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu obejmuje przygotowanie dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu – grupa zajęć D.
Moduł ten lokuje się w grupie zajęć D:
Szkoła jako mój podstawowy zakład pracy – pierwszy rok nauczania. Przygotowanie się nauczyciela do lekcji - podstawa programowa, rozkład materiału, podręcznik, budowa scenariusza (konspektu), prezentacja multimedialna, notatka hospitacyjna. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zna i rozumie miejsce matematyki jako przedmiotu w ramowych planach nauczania na II etapie edukacyjnym [PPSTut_1] |
KN_W06 [3/5] |
zna i rozumie podstawę programową z matematyki, cele kształcenia i treści nauczania na II etapie edukacyjnym, przedmiot w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia oraz strukturę wiedzy przedmiotu [PPSTut_2] |
KN_W06 [3/5] |
potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej; potrafi przeanalizować rozkład materiału [PPSTut_3] |
KN_W14 [2/5] |
potrafi dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów; dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne [PPSTut_4] |
KN_W14 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Aktywność [PPSTut_w_1] | Weryfikacja - na podstawie pytań i zadań zadawanych przez prowadzącego zajęcia - znajomości treści zajęć oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną |
PPSTut_1 |
| Prace pisemne [PPSTut_w_2] | Weryfikacja umiejętności planowania lekcji (II etap edukacyjny): scenariusz (konspekt) lekcji , notatka hospitacyjna, prezentacja multimedialna |
PPSTut_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [PPSTut_fs_1] | ćwiczenia dotyczące budowy lekcji oraz przygotowania się do prowadzenia pierwszych lekcji matematyki |
30 | etapowe przygotowywanie scenariusza metodycznego lekcji, prezentacji multimedialnej i notatki hospitacyjnej, studiowanie literatury zalecanej w sylabusie |
10 |
Aktywność [PPSTut_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||