Basics of Pedagogy for Teachers Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2022

Module name: Basics of Pedagogy for Teachers
Module code: W4-MT-S1-22-PPeNau
Programme code: W4-S1MT19.2022
Semester: summer semester 2022/2023
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Moduł obejmuje treści dotyczące procesu kształcenia oraz wychowania na poziomie szkoły podstawowej. Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentek i studentów z kluczowymi kategoriami i pedagogicznymi (podmiotowość, odpowiedzialność, tolerancja, twórczość, wyobraźnia, samorealizacja). Zostanie ukazana wielowymiarowość zawodu nauczyciela oraz zagadnień dotyczących pedeutologii, czyli teorii i praktyki zawodu nauczyciela. Podejmowana będzie refleksja nad funkcjonowaniem ucznia w środowisku szkolnym oraz ukazanie roli i znaczenia nauczyciela w rozwoju, socjalizacji oraz wychowaniu.
Prerequisites:
1. Umiejętności pracy samodzielnej i pracy w zespole. 2. Umiejętności prezentacji posiadanej wiedzy. 3. Umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji. 4. Umiejętności przedstawiania własnych poglądów. 5. Umiejętność refleksyjnego konstruowania wypowiedzi.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada wiedzę pedagogiczną i aksjologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia, przydatną w codziennej pracy nauczycielskiej. [PPdn_1]
KN_W01 [4/5] KN_W02 [4/5] KN_U04 [4/5]
Rozumie znaczenie odpowiedzialności za postępy dydaktyczno-wychowawcze uczniów oraz ich integralny rozwój. [PPdn_2]
KN_W12 [4/5] KN_U07 [4/5] KN_U11 [4/5]
Posiada kompetencje komunikacyjne pozwalające na skuteczne współdziałanie oraz współpracę z osobami zaangażowanymi w prowadzone przez nauczyciela działania edukacyjne i wychowawcze. [PPdn_3]
KN_U05 [4/5] KN_K02 [4/5]
Charakteryzuje się wrażliwością pedagogiczną, empatią, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną. [PPdn_4]
KN_W14 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_K01 [4/5]
Posiada kompetencje pozwalające na skuteczne i efektywne realizowanie zadań wynikających z roli nauczyciela. [PPdn_5]
KN_U01 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_K02 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [PPdn_w_1]
Egzamin pisemny składający się z pytań problemowych
PPdn_1 PPdn_2 PPdn_3 PPdn_4
Aktywność [PPdn_w_2]
Aktywne uczestnictwo w zajęciach
PPdn_3
Projekt zaliczeniowy [PPdn_w_3]
Projekt zaliczeniowy prezentowany podczas zajęć konwersatoryjnych. Projekt polega na ukazaniu wielowymiarowego znaczenia kategorii pedagogicznych w pracy nauczyciela
PPdn_4 PPdn_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PPdn_fs_1]
Wykład konwersatoryjny, lub problemowy
15
Lektura zalecanej literatury oraz przygotowanie do egzaminu
10 Egzamin [PPdn_w_1] Aktywność [PPdn_w_2]
discussion classes [PPdn_fs_2]
Pogadanka problemowa, dyskusja, gra symulacyjna
15
Przygotowanie projektu zaliczeniowego
15 Aktywność [PPdn_w_2] Projekt zaliczeniowy [PPdn_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)