Słowiańskie mitologie i folklor (we współczesnych kontekstach kulturowych)
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Słowiańskie mitologie i folklor (we współczesnych kontekstach kulturowych) |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-SMF-02 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia w ramach tego modułu poświęcone są mitologii oraz (rozumianemu szeroko) folklorowi Słowiańszczyzny zachodnio- i południowosłowiańskiej. Student poznaje wybrane mity słowiańskie oraz charakterystyczne dla obu obszarów systemy wierzeń i obrzędów (ze szczególnym uwzględnieniem towarzyszących im tekstów słownych). Zagadnienia z zakresu mitologii omawiane są z położeniem nacisku na przejawy we współczesnej kulturze, a z zakresu folkloru w perspektywie porównawczej. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania języków, literatur i kultur narodowych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej w zakresie mitologii i folkloru, co pozwala na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie kompleksowego ujmowania wybranych zagadnień z zakresu dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-SMF-02_1] |
K_W04 [3/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat wybranych zagadnień z zakresu kultury (w tym mitologii i elementów folkloru) i realiów obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej. [W1-FS2-WK-SMF-02_2] |
K_W01 [3/5] |
jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji dotyczących współczesnych przejawów mitologii słowiańskiej w kulturach obszaru oraz dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-SMF-02_3] |
K_K01 [3/5] |
potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe, literackie i kulturowe odnoszące się do mitologii i folkloru w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym. [W1-FS2-WK-SMF-02_4] |
K_U04 [2/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-SMF-02_5] |
K_K02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SMF-02_w_1] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-SMF-02_1 |
Sprawdzian pisemny [W1-FS2-WK-SMF-02_w_2] | Weryfikacja stopnia przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i umiejętności w formie sprawdzianu pisemnego. |
W1-FS2-WK-SMF-02_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [W1-FS2-WK-SMF-02_fs1] | Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na aktywizację studentów i angażowanie ich w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą.
Metody dydaktyczne:
- podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja);
- problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych);
- nauczanie zespołowe. |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Lektura testów źródłowych.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Przygotowanie prac domowych.
Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego.
Udział w konsultacjach. |
25 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SMF-02_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |