Słowiańskie kontakty międzyjęzykowe
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Słowiańskie kontakty międzyjęzykowe |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-SKM-03 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu jest omówienie wzajemnych kontaktów pomiędzy językami południowo- /zachodniosłowiańskimi ze szczególnym uwzględnieniem podobieństw i różnic między poszczególnymi językami, np. w stratyfikacji wewnętrznej, zasobie leksykalnym lub sposobie funkcjonowania języka w obrębie struktur państwowych. Przedmiotem zainteresowania będą takie zagadnienia jak ekwiwalencja przekładowa, zapożyczenia czy interferencja międzyjęzykowa. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania języków w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, co pozwala na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie kompleksowego ujmowania wybranych zagadnień z zakresu językoznawstwa. [W1-FS2-WK-SKM-03_1] |
K_W04 [3/5] |
zna i rozumie w systemy oraz powiązania wybranych języków południowo- /zachodniosłowiańskich, a posiadaną wiedzę odnosi do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach, zwłaszcza z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy z zakresu językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-WK-SKM-03_2] |
K_W09 [3/5] |
potrafi szczegółowo opracowywać zagadnienie lub zespół zagadnień z obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu. [W1-FS2-WK-SKM-03_3] |
K_U05 [3/5] |
potrafi prowadzić dyskusję w różnych kręgach odbiorczych na tematy dotyczące zagadnień związanych z kierunkiem filologia słowiańska i z zakresu szeroko rozumianej humanistyki oraz językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-WK-SKM-03_4] |
K_U09 [2/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-SKM-03_5] |
K_K02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SKM-03_w_1] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-SKM-03_1 |
Egzamin [W1-FS2-WK-SKM-03_w_2] | Egzamin pisemny lub ustny weryfikujący stopień opanowania wiedzy z zakresu treści programowych modułu oraz umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. |
W1-FS2-WK-SKM-03_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [W1-FS2-WK-SKM-03_fs1] | Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na angażowanie studentów w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą.
Metody dydaktyczne:
-podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja).
-problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych). |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć. Lektura tekstów źródłowych.
Przygotowanie pracy domowej.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do egzaminu i udział w nim. |
50 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-SKM-03_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |