Wybrane idee i motywy wędrowne współczesnych literatur południowo- i zachodniosłowiańskich
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Wybrane idee i motywy wędrowne współczesnych literatur południowo- i zachodniosłowiańskich |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-WIM-03 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z najważniejszymi, wybranymi motywami i ideami wędrownymi literatur południowo-/zachodniosłowiańskich i ich zmieniającą się pod wpływem lokalnych warunków semantyką. Celem modułu jest zdobycie wiedzy w obszarze kluczowych i charakterystycznych zagadnień literatur słowiańskich, lokalnych konkretyzacji uniwersalnych idei pozwalających na wgląd w kulturową świadomość i wyobraźnię zbiorową Słowian południowych i zachodnich. W ramach zajęć omawiane są aspekty literackie wraz z kontekstem społeczno-kulturowym czy politycznym. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania literatur i kultur narodowych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, co pozwala na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie kompleksowego ujmowania wybranych zagadnień. [W1-FS2-WK-WIM-03_1] |
K_W04 [3/5] |
zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania literatur i kultur narodowych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, co pozwala na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie kompleksowego ujmowania wybranych zagadnień. [W1-FS2-WK-WIM-03_2] |
K_W05 [3/5] |
potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe, literackie i kulturowe w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym, odnoszące się do obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej. [W1-FS2-WK-WIM-03_3] |
K_U04 [3/5] |
potrafi zanalizować krytycznie, twórczo zinterpretować, ocenić i opracować wybrane zagadnienia badawcze dotyczące Słowiańszczyzny zachodniej /południowej, dokonać ich prezentacji w formie ustnej lub pisemnej, w języku polskim lub obcym, dokonując syntezy posiadanej wiedzy. [W1-FS2-WK-WIM-03_4] |
K_U02 [2/5] |
jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji z zakresu Słowiańszczyzny zachodniej/południowej. [W1-FS2-WK-WIM-03_5] |
K_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-WK-WIM-03_w_1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie dyskusji i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności na zajęciach, znajomości lektur. |
W1-FS2-WK-WIM-03_1 |
Sprawdzian podsumowujący [W1-FS2-WK-WIM-03_w_2] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce na podstawie wypowiedzi ustnej lub sprawdzianu pisemnego na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym w sylabusie. |
W1-FS2-WK-WIM-03_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [W1-FS2-WK-WIM-03_fs1] | Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na angażowanie studentów w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą na temat wybranych zagadnień z literatur południowo- /zachodniosłowiańskich.
Metody dydaktyczne:
1. podające: wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja;
2. problemowe: konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych;
3. aktywizujące: burza mózgów, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie, indywidualna praca ze studentem. |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć. Lektura testów źródłowych.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Przygotowanie do zaliczenia modułu.
Udział w konsultacjach. |
50 |
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-WK-WIM-03_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |