Arcydzieła literatur południowo- i zachodniosłowiańskich
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Arcydzieła literatur południowo- i zachodniosłowiańskich |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-ALS-02 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Konwersatorium wprowadza w problematykę literatur południowo- /zachodniosłowiańskich. Zajęcia koncentrują się na omówieniu najważniejszych zjawisk charakteryzujących literatury południowo- /zachodniosłowiańskie z uwzględnieniem podstawowych wiadomości o procesach historycznych, tradycjach kulturowych i zjawiskach społecznych. W ramach zajęć studenci zaznajamiają się z reprezentatywnym, dostępnym w przekładzie wyborem tekstów z kanonu, dzieł uznanych za arcydzieła literatur południowo- /zachodniosłowiańskich oraz poznają najważniejsze postaci związane z rozwojem tych literatur. Ponadto, kształtowane są u studentów umiejętności analizy i komentarza tekstu literackiego, a także jego interpretacji w odniesieniu do kontekstów pozaliterackich. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania literatur i kultur narodowych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, co pozwala mu na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie kompleksowego ujmowania wybranych zagadnień z zakresu literaturoznawstwa. [W1-FS2-WK-ALS-02_1] |
K_W04 [3/5] |
Student potrafi zanalizować krytycznie, twórczo zinterpretować, ocenić i opracować wybrane zagadnienia badawcze dotyczące Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, dokonać ich prezentacji w formie ustnej lub pisemnej, w języku polskim lub obcym, dokonując syntezy posiadanej wiedzy zgodnie z metodologią literaturoznawstwa. [W1-FS2-WK-ALS-02_2] |
K_U01 [3/5] |
Student potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska literackie oraz wytwory literatur zachodnio- /południowosłowiańskich w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym. [W1-FS2-WK-ALS-02_3] |
K_U04 [3/5] |
Student potrafi merytorycznie wypowiadać się (ustnie lub pisemnie) na tematy dotyczące zagadnień z zakresu szeroko rozumianej humanistyki wykorzystując wiedzę o wytworach literatury, kultury i o wybranym obszarze południowo- / zachodniosłowiańskim. [W1-FS2-WK-ALS-02_4] |
K_U07 [2/5] |
Kierując się świadomością wartości dziedzictwa kulturowego Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, student jest gotów do podejmowania aktywności na rzecz środowiska społecznego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego i uczestniczenia w życiu społecznym i kulturalnym oraz do zaangażowania w jego współtworzenie. [W1-FS2-WK-ALS-02_5] |
K_K03 [2/5] |
posiada rozwiniętą umiejętność wykorzystywania zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w rozwiązywaniu problemów badawczych, poszukiwaniu źródeł informacji oraz prezentowaniu zagadnień [W1-FS2-WK-ALS-02_6] |
K_U03 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-WK-ALS-02_w_1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie dyskusji i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności na zajęciach, znajomości lektur. |
W1-FS2-WK-ALS-02_1 |
Praca projektowa [W1-FS2-WK-ALS-02_w_2] | Zadanie realizowane przez studenta (lub grupę studentów) na temat ustalony z wykładowcą, weryfikujące stopień opanowania wiedzy z zakresu treści realizowanych na zajęciach i zawartych w treściach programowych oraz umiejętności wskazanych w efektach uczenia się modułu. |
W1-FS2-WK-ALS-02_1 |
Egzamin [W1-FS2-WK-ALS-02_w_3] | Egzamin pisemny lub ustny weryfikujący stopień opanowania wiedzy z zakresu treści programowych modułu oraz umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. |
W1-FS2-WK-ALS-02_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [W1-FS2-WK-ALS-02_fs1] | Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na angażowanie studentów w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą na temat wybranych zagadnień z literatur południowo- / zachodniosłowiańskich.
Metody dydaktyczne:
1. podające: wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja;
2. problemowe: konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych;
3. aktywizujące: burza mózgów, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie, indywidualna praca ze studentem. |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Lektura testów źródłowych.
Przygotowanie pracy projektowej.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Przygotowanie do egzaminu.
Udział w konsultacjach. |
70 |
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-WK-ALS-02_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |