Tendencje rozwojowe współczesnych literatur i kultur południowo- i zachodniosłowiańskich
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Tendencje rozwojowe współczesnych literatur i kultur południowo- i zachodniosłowiańskich |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-TRWL-01 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Konwersatorium poświęcone jest przeglądowi głównych kierunków rozwoju współczesnych literatur i kultur słowiańskich z uwzględnieniem perspektywy historycznej (w niezbędnym zakresie). Zajęcia prezentują różnorodność kodów kulturowych obecnych we współczesnych literaturach południowo- i zachodniosłowiańskich, uwzględniają odrębność tzw. „małych literatur” i problemy recepcji, jak również szerszy kontekst tendencji rozwojowych innych literatur i kultur europejskich lub światowych. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania współczesnych literatur i kultur narodowych w obrębie Słowiańszczyzny południowej i zachodniej, co pozwala na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie kompleksowego ujmowania wybranych zagadnień. [W1-FS2-WK-TRWL-01_1] |
K_W04 [2/5] |
Student potrafi formułować, syntetyzować, analizować i rozwiązywać zespoły zagadnień dotyczących współczesnych literatur i kultur Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, wykorzystując adekwatne metody i narzędzia oraz różne źródła. [W1-FS2-WK-TRWL-01_2] |
K_U01 [2/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat wybranych zagadnień z zakresu współczesnej kultury (zwłaszcza tendencji rozwojowych współczesnej literatury) obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej. [W1-FS2-WK-TRWL-01_3] |
K_W11 [2/5] |
potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory literackie i kulturowe w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym, odnoszące się do obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej. [W1-FS2-WK-TRWL-01_4] |
K_U04 [2/5] |
jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji dotyczących zwłaszcza tendencji rozwojowych współczesnych literatur i kultur obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej. [W1-FS2-WK-TRWL-01_5] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-TRWL-01_w1] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-TRWL-01_1 |
Sprawdzian podsumowujący [W1-FS2-WK-TRWL-01_w2] | Sprawdzian wiedzy w formie ustnej lub pisemnej weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i umiejętności wskazanych w efektach uczenia się modułu. |
W1-FS2-WK-TRWL-01_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [W1-FS2-WK-TRWL-01_fs] | Konwersatorium skupia się na poznawaniu i utrwalaniu wiedzy z zakresu tendencji rozwojowych współczesnych literatur i kultur obszaru Słowiańszczyzny zachodniej i południowej.
Metody dydaktyczne:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, prezentacja,
2. praktyczne: dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia praktyczne w zakresie analizy i interpretacji utworów literackich i tekstów kultury, lektura tekstów teoretycznych
3. aktywizujące: burza mózgów, uczenie się we współpracy, praca indywidualna ze studentem. |
30 | Bieżące przygotowywanie się do zajęć.
Lektura tekstów źródłowych.
Przygotowanie do sprawdzianu podsumowującego.
Udział w konsultacjach. |
50 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-TRWL-01_w1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |