Współczesna myśl lingwistyczna
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Współczesna myśl lingwistyczna |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-WML-03 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem zajęć realizowanych w ramach modułu jest kształtowanie u studentów świadomości współistnienia w językoznawstwie współczesnym różnych paradygmatów badawczych powstałych w wyniku otwartości językoznawstwa na inne dziedziny wiedzy, np. nauki społeczne, biologiczne czy ścisłe. Studenci zapoznają się z wybranymi nurtami badań lingwistycznych takimi jak lingwistyka kulturowa, antropolingwistyka, etnolingwistyka, socjolingwistyka, psycholingwistyka, politolingwistyka oraz lingwistyka komputerowa. Ponadto poznają wypracowane w ich ramach zasady postępowania badawczego, a także uczą się stosować je w analizie zjawisk zachodzących w językach zachodnio- /południowosłowiańskich. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie historyczne i współczesne kierunki oraz metody badawcze w obrębie dyscypliny językoznawstwo jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-WK-WML-03_1] |
K_W06 [3/5] |
ma usystematyzowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą metodologie oraz kluczowe i wybrane zagadnienia z zakresu językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-WK-WML-03_2] |
K_W03 [3/5] |
potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym, odnoszące się do obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej. [W1-FS2-WK-WML-03_3] |
K_W04 [2/5] |
potrafi merytorycznie wypowiadać się (ustnie lub pisemnie) na tematy dotyczące zagadnień z zakresu szeroko rozumianej humanistyki i językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, wykorzystując wiedzę o wybranym obszarze południowo- /zachodniosłowiańskim. [W1-FS2-WK-WML-03_4] |
K_U07 [3/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-WML-03_5] |
K_K02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-WML-03_w_1] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-WML-03_1 |
Egzamin [W1-FS2-WK-WML-03_w_2] | Egzamin pisemny lub ustny weryfikujący stopień opanowania wiedzy z zakresu treści programowych modułu oraz umiejętność zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. |
W1-FS2-WK-WML-03_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [W1-FS2-WK-WML-03_fs1] | Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na aktywizację studentów i angażowanie ich w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą.
Metody dydaktyczne:
-podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja);
-problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych);
-nauczanie zespołowe |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Lektura testów źródłowych.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Udział w konsultacjach. |
80 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-WML-03_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |