Praca projektowa - obszarowa
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Praca projektowa - obszarowa |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-PP-01 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem zajęć jest realizacja zadania projektowego na temat zaproponowany przez studenta lub wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia. Realizacja zadania ma przyczynić się do pogłębienia dotychczasowej wiedzy o zagadnienia dotyczące obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej oraz do ukierunkowania studenta na obszary badawcze, które mogą być wykorzystane w pracy magisterskiej. Dzięki temu zajęcia pełnią role proseminarium. Zadanie może mieć charakter naukowo-badawczy lub praktyczny i może być indywidualne lub stanowić część projektu zespołowego, przy czym w przypadku projektu zespołowego ocena pracy studenta nie zależy od stanu realizacji całego projektu: student zawsze jest odpowiedzialny i oceniany wyłącznie za realizację swojego zadania. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie powiązania i wzajemne oddziaływania języków, literatur i kultur narodowych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, co pozwala na integrowanie różnych perspektyw badawczych w procesie kompleksowego ujmowania wybranych zagadnień z zakresu dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-PP-01_1] |
K_W04 [2/5] |
zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz dyscyplin do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-PP-01_2] |
K_W05 [2/5] |
potrafi formułować, syntetyzować, analizować i rozwiązywać zespoły zagadnień dotyczących Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, wykorzystując adekwatne metody i narzędzia oraz różne źródła (w tym obcojęzyczne), w obrębie uzyskanej wiedzy z zakresu dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-PP-01_3] |
K_U01 [2/5] |
potrafi zanalizować krytycznie, twórczo zinterpretować, ocenić i opracować wybrane zagadnienia badawcze dotyczące Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, dokonać ich prezentacji w formie ustnej lub pisemnej, w języku polskim lub obcym, dokonując syntezy posiadanej wiedzy zgodnie z metodologią literaturoznawstwa lub językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-WK-PP-01_4] |
K_U02 [3/5] |
potrafi szczegółowo opracowywać zagadnienie lub zespół zagadnień z obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu. [W1-FS2-WK-PP-01_5] |
K_U05 [2/5] |
posiada umiejętność kierowania pracą zespołu, określania priorytetów przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmuje także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-WK-PP-01_6] |
K_U11 [2/5] |
jest gotów do samodzielnego podejmowania działań zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, do rozwijania dorobku slawistyki zachodniej/południowej, podtrzymywania etosu zawodu oraz do kierowania się zasadami etyki zawodowej [W1-FS2-WK-PP-01_7] |
K_K04 [1/5] |
posiada rozwiniętą umiejętność wykorzystywania zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w rozwiązywaniu problemów badawczych, poszukiwaniu źródeł informacji oraz prezentowaniu zagadnień [W1-FS2-WK-PP-01_8] |
K_U03 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca projektowa [W1-FS2-WK-PP-01_w_1] | Praca przygotowana przez studenta samodzielnie lub w zespole, na temat wybranego zagadnienia, weryfikująca sposób jego przedstawienia, trafność doboru materiału egzemplifikacyjnego, umiejętność łączenia wiedzy zdobytej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury. |
W1-FS2-WK-PP-01_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
proseminarium [W1-FS2-WK-PP-01_fs1] | Proseminarium skupia się na omawianiu zagadnień związanych z charakterystyką realizowanego tematu wiodącego i wybranych tematów prac projektowych.
Zajęcia prowadzone są w formie podawczej oraz w formie dyskusji przyczyniającej się do realizacji pracy projektowej, nacisk kładziony jest na angażowanie studentów w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą i doświadczeniami w realizacji pracy projektowej.
Metody praktycznego działania: dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych. Metody podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, dyskusja, wykład konwersatoryjny.
Metody obrazowe: prezentacja multimedialna. |
30 | Opracowanie koncepcji pracy projektowej.
Zgromadzenia materiałów pomocnych w przygotowaniu pracy projektowej.
Zgłębianie wiedzy w zakresie wybranego tematu badawczego.
Lektura tekstów źródłowych i materiałów kontekstowych (w języku polskim lub obcym).
Samodzielne opracowanie wybranych zagadnień.
Przygotowanie prezentacji zrealizowanych zadań związanych z pracą projektową.
Przygotowanie finalnej wersji pracy projektowej (lub jej części w przypadku pracy zespołowej).
Udział w konsultacjach. |
80 |
Praca projektowa [W1-FS2-WK-PP-01_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |