Warsztat badacza literatury
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Warsztat badacza literatury |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-WBL-01 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | W ramach zajęć studenci zapoznają się z warsztatem badacza literatury, wybranymi zagadnieniami z teorii literatury. Przedmiotem opisu są przede wszystkim metodologie badań literaturoznawczych. Uwaga prowadzącego skupiona jest na kształtowaniu u studentów umiejętności zastosowania narzędzi opisu właściwych dla omawianych metodologii oraz analizy materiału literackiego. Studenci potrafią zastosować zdobytą wiedzę w praktyce (m.in. poprzez analizę literaturoznawczą tekstów kultury słowiańskiej, opartą również o badania interdyscyplinarne). |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma usystematyzowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą metodologie oraz kluczowe i wybrane zagadnienia z zakresu dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-WBL-01_1] |
K_W03 [3/5] |
zna i rozumie historyczne i współczesne kierunki oraz metody badawcze w obrębie dyscyplin do których przyporządkowany jest kierunek: językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-WBL-01_2] |
K_W06 [3/5] |
zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, oraz dyscyplin do których przyporządkowany jest kierunek: literaturoznawstwo i językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-WK-WBL-01_3] |
K_W05 [2/5] |
potrafi zanalizować krytycznie, twórczo zinterpretować, ocenić i opracować wybrane zagadnienia badawcze dotyczące Słowiańszczyzny zachodniej/południowej, dokonać ich prezentacji w formie ustnej lub pisemnej, dokonując syntezy posiadanej wiedzy zgodnie z metodologią literaturoznawstwa lub językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [W1-FS2-WK-WBL-01_4] |
K_U02 [3/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-WBL-01_5] |
K_K02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Referat lub prezentacja multimedialna [W1-FS2-WK-WBL-01_w_1] | Praca realizowana przez studenta samodzielnie lub przez grupę studentów, na temat ustalony z wykładowcą, weryfikująca stopień opanowania wiedzy i jej zastosowania z zakresu realizowanych na zajęciach i zawartych w treściach programowych zagadnień oraz umiejętności wskazanych w efektach uczenia się modułu. |
W1-FS2-WK-WBL-01_1 |
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-WK-WBL-01_w_2] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie dyskusji i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności na zajęciach, znajomości lektur. |
W1-FS2-WK-WBL-01_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [W1-FS2-WK-WBL-01_fs_] | Zajęcia prowadzone są w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na angażowanie studentów w dyskusję, motywowanie do dzielenia się wiedzą.
Metody dydaktyczne:
-podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja).
-problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych). |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Lektura tekstów źródłowych
Analiza tekstów źródłowych.
Przygotowanie referatu lub prezentacji.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Udział w konsultacjach. |
80 |
Referat lub prezentacja multimedialna [W1-FS2-WK-WBL-01_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |