Praktyczna nauka wybranego języka słowiańskiego 4
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka wybranego języka słowiańskiego 4 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-PNJS-04 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | W ramach modułu studenci kontynuują naukę wybranego języka słowiańskiego. W czwartym semestrze studiów stacjonarnych drugiego stopnia opanowują go na poziomie biegłości językowej B1.2. Zgodnie z ESOKJ uwaga prowadzącego koncentruje się na czterech sprawnościach językowych i dwóch podsystemach języka. Studenci poszerzają zasób słownictwa i struktur gramatycznych, doskonalą sprawności receptywno-produktywne w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim, rozwijają kompetencję socjolingwistyczną. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wykazuje znajomość zagadnień gramatycznych oraz struktur gramatyczno-leksykalnych przewidzianych dla biegłości językowej na poziomie B1.2 wybranego języka słowiańskiego. Zna słownictwo pozwalające na odbiór i produkcję tekstów na tematy zawarte w katalogach tematycznym i funkcjonalno-pojęciowym. Dysponuje wymaganym dla tego poziomu zasobem słownictwa potocznego oraz idiomatycznego. Posiada umiejętność parafrazowania i określania różnych znaczeń wyrazów; zna ich kolokacje; potrafi przyporządkować wyraz do stylu funkcjonalnego. [W1-FS2-WK-PNJS-04_1] |
K_W01 [3/5] |
Student wykazuje umiejętność rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego tekstów pisanych oraz słuchanych z zakresu określonego przez katalogi tematyczny i funkcjonalno-pojęciowy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie B1.2 wybranego języka słowiańskiego. Rozumie najważniejsze intencje w nich zawarte, stosuje strategie ułatwiające rozumienie tekstu. Planuje, komponuje i redaguje formy pisemne zawarte w katalogu tematycznym oraz realizuje funkcje określone w katalogu funkcjonalno-pojęciowym. Potrafi budować repliki dialogowe, wypowiedź monologową i narracyjną na tematy przewidziane dla biegłości językowej B1.2. Kontroluje przebieg rozmowy; stosuje strategie korygujące oraz ułatwiające wypowiedź i swoje rozumienie, właściwą intonację wraz z zasadami wymowy potocznej i starannej. Występuje w różnych rolach komunikacyjnych, dostosowuje styl wypowiedzi pisanej i mówionej do adresata. [W1-FS2-WK-PNJS-04_2] |
K_U13 [4/5] |
Student potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe, literackie i kulturowe w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym, odnoszące się do obszaru Słowiańszczyzny zachodniej i południowej. [W1-FS2-WK-PNJS-04_3] |
K_U04 [2/5] |
Student posiada umiejętność kierowania pracą zespołu, określania priorytetów przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmując także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-WK-PNJS-04_4] |
K_U11 [2/5] |
Student jest gotów do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-PNJS-04_5] |
K_K02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [W1-FS2-WK-PNJS-04w1] | Praca pisemna weryfikująca: a) umiejętność swobodnego wyrażania i argumentowania poglądów na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie B1.2 wybranego języka słowiańskiego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym; c) poprawność gramatyczno-ortograficzną i interpunkcyjną. |
W1-FS2-WK-PNJS-04_1 |
Wypowiedź ustna [W1-FS2-WK-PNJS-04w2] | Dialog/monolog weryfikujące: a) umiejętność swobodnego wyrażania i argumentowania poglądów na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie B1.2 wybranego języka słowiańskiego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym przy jednoczesnym przestrzeganiu zasad poprawności gramatycznej oraz wymowy; c) stopień opanowania nawyków prozodycznych; d) umiejętność stosowania strategii korygujących i ułatwiających wypowiedź oraz swoje rozumienie. |
W1-FS2-WK-PNJS-04_1 |
Sprawdzian [W1-FS2-WK-PNJS-04w3] | Test składający się z trzech części weryfikujących:
a) stopień opanowania i poprawnego użycia struktur gramatycznych właściwych dla biegłości językowej na poziomie B1.2 wybranego języka słowiańskiego.
b) kompetencje leksykalną i semantyczną właściwe dla biegłości językowej na poziomie B1.2,
c) rozumienie globalne, selektywne i szczegółowe tekstu pisanego/słuchanego z zakresu tematycznego przewidzianego dla biegłości językowej na poziomie B1.2 wybranego języka słowiańskiego. |
W1-FS2-WK-PNJS-04_1 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-PNJS-04w4] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-PNJS-04_1 |
Egzamin [W1-FS2-WK-PNJS-04w5] | Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z wszystkich sposobów weryfikacji efektów uczenia się przewidzianych dla modułu.
1. Część pisemna
A) test gramatyczny
B) test słownictwa
C) test rozumienia wypowiedzi pisanej
D) test rozumienia wypowiedzi słuchanej
E) wypowiedź pisemna.
2. Część ustna
A) rozmowa w relacji student – egzaminator na tematy omówione w trakcie zajęć
B) krótka wypowiedź o charakterze monologowym.
Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej. Ocena z egzaminu jest średnią ocen z części pisemnej i części ustnej. |
W1-FS2-WK-PNJS-04_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [W1-FS2-WK-PNJS-04z1] | Ćwiczenia skupiają się na doskonaleniu kompetencji językowych i komunikacyjnych w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o doskonalenie umiejętności poprawnego pod względem gramatycznym, syntaktycznym i stylistycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody dydaktyczne:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, prezentacja,
2. praktyczne: dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia analityczne, symulacja, praca projektowa, gry dydaktyczne,
3. aktywizujące: burza mózgów, metoda sytuacyjna, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie.
Indywidualna praca ze studentem. |
60 | Bieżące przygotowanie do zajęć (przewidzianych dla modułu sposobów weryfikacji efektów uczenia się).
Przygotowanie pracy pisemnej.
Przygotowanie prac domowych.
Przygotowanie do wystąpienia ustnego (monolog/dialog).
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Przygotowanie do egzaminu pisemnego.
Przygotowanie do egzaminu ustnego. |
115 |
Praca pisemna [W1-FS2-WK-PNJS-04w1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |