Praktyczna nauka wybranego języka słowiańskiego 1
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka wybranego języka słowiańskiego 1 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-WK-PNJS-01 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | W ramach modułu studenci rozpoczynają naukę wybranego języka słowiańskiego. W pierwszym semestrze studiów stacjonarnych drugiego stopnia opanowują go na poziomie biegłości językowej A1. Zgodnie z ESOKJ uwaga prowadzącego koncentruje się na czterech sprawnościach językowych i dwóch podsystemach języka. Studenci poszerzają zasób słownictwa i struktur gramatycznych, doskonalą sprawności receptywno-produktywne w wybranym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wykazuje znajomość zagadnień gramatycznych oraz struktur gramatyczno-leksykalnych przewidzianych dla biegłości językowej na poziomie А1 wybranego języka słowiańskiego. Zna słownictwo pozwalające na odbiór i produkcję tekstów na tematy zawarte w katalogach tematycznym i funkcjonalno-pojęciowym. [W1-FS2-WK-PNJS-01_1] |
K_W01 [3/5] |
Student wykazuje umiejętność rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego tekstów pisanych oraz słuchanych z zakresu określonego przez katalogi tematyczny i funkcjonalno-pojęciowy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie А1 wybranego języka słowiańskiego. Potrafi odwołać się do kontekstu pozajęzykowego i wiedzy kognitywnej w sytuacji niepełnego ich rozumienia. Planuje, komponuje i redaguje formy pisemne zawarte w katalogu tematycznym oraz realizuje funkcje określone w katalogu funkcjonalno-pojęciowym. Potrafi budować repliki dialogowe i wypowiedź monologową na tematy przewidziane dla biegłości językowej A1, stosując właściwą intonację oraz zasady wymowy. Występuje w różnych rolach komunikacyjnych, dostosowuje styl wypowiedzi pisanej i mówionej do adresata. [W1-FS2-WK-PNJS-01_2] |
K_U13 [2/5] |
Student potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe, literackie i kulturowe w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym, odnoszące się do obszaru Słowiańszczyzny zachodniej i południowej. [W1-FS2-WK-PNJS-01_3] |
K_U04 [2/5] |
Student posiada umiejętność kierowania pracą zespołu, określania priorytetów przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmując także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-WK-PNJS-01_4] |
K_U11 [2/5] |
Student jest gotów do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-WK-PNJS-01_5] |
K_K02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [W1-FS2-WK-PNJS-01w1] | Test weryfikujący: a) stopień opanowania i poprawnego użycia struktur gramatycznych właściwych dla biegłości językowej na poziomie A1 wybranego języka słowiańskiego; b)
kompetencje leksykalną i semantyczną właściwe dla tego poziomu; c) umiejętność rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego tekstu pisanego/słuchanego z zakresu tematycznego przewidzianego dla biegłości językowej na poziomie A1. |
W1-FS2-WK-PNJS-01_1 |
Praca pisemna [W1-FS2-WK-PNJS-01w2] | Praca pisemna weryfikująca: a) umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie A1 wybranego języka słowiańskiego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym; c) poprawność gramatyczno-ortograficzną i interpunkcyjną. |
W1-FS2-WK-PNJS-01_1 |
Wypowiedź ustna [W1-FS2-WK-PNJS-01w3] | Dialog/monolog weryfikujące: a) umiejętność wypowiadania się na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie A1 wybranego języka słowiańskiego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym przy jednoczesnym przestrzeganiu zasad poprawności gramatycznej oraz wymowy; c) stopień opanowania nawyków prozodycznych. |
W1-FS2-WK-PNJS-01_1 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-WK-PNJS-01w4] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-WK-PNJS-01_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [W1-FS2-WK-PNJS-01z1] | Ćwiczenia skupiają się na doskonaleniu kompetencji językowych i komunikacyjnych w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o doskonalenie umiejętności poprawnego pod względem gramatycznym, syntaktycznym i stylistycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody dydaktyczne:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, prezentacja,
2. praktyczne: dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia analityczne, symulacja, praca projektowa, gry dydaktyczne,
3. aktywizujące: burza mózgów, metoda sytuacyjna, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie.
Indywidualna praca ze studentem. |
60 | Bieżące przygotowanie do zajęć (przewidzianych dla modułu sposobów weryfikacji efektów uczenia się).
Przygotowanie pracy pisemnej.
Przygotowanie prac domowych.
Przygotowanie do wystąpienia ustnego (monolog/dialog).
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
90 |
Sprawdzian [W1-FS2-WK-PNJS-01w1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |