Problemy współczesnej socjologii
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022
| Nazwa modułu: | Problemy współczesnej socjologii |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-WZ-S2-PS |
| Kod programu: | W6-S2PE19.2022 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Opis: | Wszystkie efekty tego modułu zostaną zrealizowane przy pomocy wykładowej formy kształcenia. Moduł ten wzbogaca wiedzę studenta z zakresu współczesnych problemów socjologii, dotyczących m.in. złożonej problematyki więzi społecznych, społecznych determinantów funkcjonowania systemów edukacyjnych, a także przygotowuje studenta do diagnozowania współczesnych problemów społecznych w wymiarze etiologicznym i skutkowym oraz podejmowania różnych form aktywności społecznej, a także ukazać specyfikę problemów ujmowanych przez poszczególne teorie socjologiczne. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student jest świadomy złożoności społecznych procesów kierunkowej zmiany i trudności w jej ścisłym
prognozowaniu, jest aktywnym kreatorem społeczeństwa obywatelskiego. [PS_K_1] |
K_K03 [1/5] |
Student potrafi diagnozować współczesne problemy społeczne oraz analizować je w wymiarze etiologicznym i skutkowym, potrafi wykorzystać ustalenia współczesnych teorii socjologicznych dla określenia własnego stanowiska w kwestiach wychowawczych oraz dla własnej samowiedzy; animuje prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników, inspiruje do działań na rzecz całożyciowego uczenia się [PS_U_1] |
K_U09 [2/5] |
Student opisuje społeczny rozwój człowieka w aspekcie teorii społeczeństwa ryzyka, sieci, globalnego, ponowoczesnego oraz jest zaznajomiony z teoretycznymi dylematami zastanymi i tworzonymi przez poszczególne teorie socjologiczne; uzasadnia społeczne determinanty funkcjonowania systemów edukacyjnych w kontekście ideologii liberalnej, konserwatywnej i radykalnej. [PS_W_1] |
K_W08 [2/5] |
Student wyjaśnia specyfikę więzi społecznych w przestrzeni miejskiej i wiejskiej jak również wskazuje przyczyny i skutki zaniku więzi w społeczeństwie masowym i kulturze indywidualizmu. [PS_W_2] |
K_W13 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| praca pisemna [PS_w_1] | studenci wykonają pracę pisemną potwierdzającą ich wiedzę oraz umiejętności założone efektami kształcenia dla tego modułu |
PS_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [PS_fs_1] | metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej; wykład problemowy |
15 | student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą i wykonuje pracę pisemną potwierdzającą wiedzę oraz umiejętności założone efektami kształcenia modułu |
15 |
praca pisemna [PS_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||