Konwersatorium monograficzne – literaturoznawcze 1
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Konwersatorium monograficzne – literaturoznawcze 1 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-KWML1-21-02 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł Konwersatorium monograficzne literaturoznawcze 1 stanowi uzupełnienie modułu seminaryjnego. Poszerza konteksty z zakresu teorii literatury lub historii literatur i kultur południowo- i zachodniosłowiańskich. Wybór kontekstów teoretycznoliterackich, historycznoliterackich i historycznokulturowych jest uzależniony od tematyki uruchomionego w danym roku akademickim seminarium dyplomowego. Perspektywa omawiania wybranych zagadnień, zjawisk, tematów, kategorii, fenomenów w literaturach i kulturach południowo- i zachodniosłowiańskich ma charakter komparatystyczny. Uwaga prowadzącego jest skupiona na kształtowaniu u studentów umiejętności zarówno formułowania problemów badawczych, jak i zastosowania prezentowanych narzędzi opisu do analizy własnego materiału badawczego. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma usystematyzowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę, obejmującą metodologie oraz istotne zagadnienia z zakresu literaturoznawstwa. [W1-FS2-KWML1-21_1] |
K_W03 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy oraz interpretacji wybranych teorii literaturoznawczych. [W1-FS2-KWML1-21_2] |
K_W05 [3/5] |
Potrafi zanalizować krytycznie, zinterpretować, ocenić i opracować wybrane zagadnienia teoretyczne, zaprezentować je w formie ustnej lub pisemnej, dokonując syntezy posiadanej wiedzy zgodnie z metodologią literaturoznawczą. [W1-FS2-KWML1-21_3] |
K_U02 [3/5] |
Potrafi umiejętnie kierować pracą zespołu, określać priorytety przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmuje także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-KWML1-21_4] |
K_U11 [2/5] |
Jest gotów/gotowa do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-KWML1-21_5] |
K_K02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-KWML1-21_w_1] | Ewaluacja stopnia przyswojenia wiedzy na podstawie dyskusji i stopnia przygotowania do zajęć, aktywności na zajęciach, znajomości lektur. |
W1-FS2-KWML1-21_1 |
Referat lub prezentacja multimedialna [W1-FS2-KWML1-21_w_2] | Praca przygotowana przez studenta samodzielnie lub w zespole na temat wybranego zagadnienia, weryfikująca sposób jego przedstawienia, trafność doboru materiału egzemplifikacyjnego, umiejętność łączenia wiedzy zdobytej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury. |
W1-FS2-KWML1-21_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [W1-FS2-KWML1-21_fs_1] | Zajęcia prowadzone są głównie w formie dyskusji, nacisk kładziony jest na angażowanie studentów w dyskusję, motywowanie do dzielania się wiedzą.
Metody dydaktyczne:
- podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja).
- problemowe (konwersatorium, dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych). |
30 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Lektura testów źródłowych.
Przygotowanie referatu lub prezentacji multimedialnej.
Udział w konsultacjach. |
50 |
Aktywność w dyskusji dydaktycznej [W1-FS2-KWML1-21_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |