Stylistyka funkcjonalna I języka kierunkowego 2 Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: Stylistyka funkcjonalna I języka kierunkowego 2
Kod modułu: W1-FS2-SF1J2-21-02
Kod programu: W1-S2FS19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zajęcia w ramach modułu poświęcone są zagadnieniom związanym z płaszczyzną stylistyczną języków słowiańskichi nawiązują do modułu Stylistyka funkcjonalna I języka kierunkowego 1. Oparte są na konfrontatywnej analizie wyznaczników poszczególnych stylów funkcjonalnych (stylu dziennikarskiego, urzędowego, naukowego) i ich użycia oraz dyskursów w układzie język polski-język kierunkowy. Zajęcia są kompatybilne z zajęciami prowadzonymi w ramach modułów tłumaczeniowych dla danego języka kierunkowego. Prowadzone są w języku polskim i języku kierunkowym.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę nt. specyfiki i użycia wybranego I języka słowiańskiego (języki: bułgarski, chorwacki, czeski, macedoński, słowacki, słoweński, serbski), funkcjonalnego wymiaru języka oraz komunikacji w językach bliskopokrewnych, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej. [W1-FS2-SF1J2-21_1]
K_W01 [3/5]
Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę nt. roli stylistyki na tle szerzej pojmowanych nauk humanistycznych w wyjaśnianiu problemów współczesnej cywilizacji oraz komunikacyjnego i społecznego wymiaru kultury. [W1-FS2-SF1J2-21_2]
K_W08 [3/5]
Student potrafi szczegółowo opracowywać zagadnienie lub zespół zagadnień dotyczących stylistyki z obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej oraz dyscyplin, do której przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu. [W1-FS2-SF1J2-21_3]
K_U05 [3/5]
Student potrafi merytorycznie wypowiadać się (ustnie lub pisemnie) na tematy dotyczące zagadnień z zakresu stylistyki na tle szerzej rozumianej humanistyki. [W1-FS2-SF1J2-21_4]
K_U07 [3/5]
Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji z zakresu Stylistyki funkcjonalnej języka polskiego i I języka kierunkowego w ramach dyscypliny, do której przyporządkowany jest kierunek: językoznawstwo jako dyscyplina wiodąca. [W1-FS2-SF1J2-21_5]
K_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-SF1J2-21_w_1]
Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć.
W1-FS2-SF1J2-21_1 W1-FS2-SF1J2-21_2 W1-FS2-SF1J2-21_3 W1-FS2-SF1J2-21_4 W1-FS2-SF1J2-21_5
Sprawdzian pisemny [W1-FS2-SF1J2-21_w_2]
Test zaliczeniowy pisemny obejmujący pytania problemowe i praktyczne, weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy zgodny z zakresem tematycznym określonym w sylabusie.
W1-FS2-SF1J2-21_1 W1-FS2-SF1J2-21_2 W1-FS2-SF1J2-21_3 W1-FS2-SF1J2-21_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [W1-FS2-SF1J2-21_fs_1]
Zajęcia w ramach modułu obejmują praktyczne ćwiczenia zmierzające do podnoszenia poziomu sprawności językowo-literackiej w zakresie stylistyki języka polskiego i języka kierunkowego. Analizowane są teksty języka polskiego i języka kierunkowego pod względem leksykalnym, stylistycznym oraz kształcone umiejętności tworzenia tekstów ustnych i pisanych należących do różnych odmian języka i mających różne formy gatunkowe. Sugerowane metody dydaktyczne: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, prezentacja, odwrócona klasa, 2. praktyczne: dyskusja, symulacja, praca projektowa, gry dydaktyczne, 3. aktywizujące: burza mózgów, metoda sytuacyjna, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie.
30
Bieżące przygotowanie do zajęć. Lektura tekstów źródłowych. Przygotowanie zadań i prac domowych. Udział w konsultacjach. Przygotowanie do testu zaliczeniowego.
50 Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-SF1J2-21_w_1] Sprawdzian pisemny [W1-FS2-SF1J2-21_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)