Praktyczna nauka I języka kierunkowego 2
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S2FS19.2022

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka I języka kierunkowego 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FS2-PN1J2-21-02 |
Kod programu: | W1-S2FS19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Moduł Praktyczna nauka I języka 2 koncentruje się na rozwijaniu, doskonaleniu oraz utrwalaniu umiejętności językowych, obejmujących rozumienie tekstu czytanego i słuchanego, tworzenie wypowiedzi ustnych (o różnym charakterze) i pisemnych (w różnych stylach funkcjonalnych) na tematy przewidziane w sylabusie modułu z prawidłowym wykorzystaniem poznanych struktur gramatyczno-leksykalnych oraz z zachowaniem poprawności ortograficznej, interpunkcyjnej i stylistycznej w zakresie wymogów określonych dla poziomu B2.2 ESOKJ wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego (języki: bułgarski, chorwacki, czeski, macedoński, słowacki, słoweński lub serbski). |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student poprawnie stosuje struktury gramatyczne, wyrażające intencje pragmatyczne, dysponuje zasobem słownictwa potocznego i idiomatycznego, planuje, komponuje i redaguje formy pisemne, rozpoznaje gatunki tekstów reprezentujące różne style funkcjonalne, występuje w różnych rolach komunikacyjnych; dostosowuje styl wypowiedzi do adresata; stosuje konwencje socjokulturowe właściwe dla komunikacji mówionej w wybranym I języku kierunkowym; potrafi budować repliki dialogowe, wypowiedź monologową i narracyjną na tematy zawarte w katalogu tematycznym właściwym dla biegłości językowej na poziomie B2.2. Posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstów naukowych oraz pogłębioną umiejętność przygotowywania różnych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych dotyczących zagadnień z zakresu kierunku filologia słowiańska. [W1-FS2-PN1J2-21_1] |
K_U06 [3/5] |
Student wykazuje znajomość zagadnień gramatycznych oraz struktur gramatyczno-leksykalnych przewidzianych dla biegłości językowej na poziomie B2.2 I języka słowiańskiego (języki: bułgarski, chorwacki, czeski, macedoński, słowacki, słoweński lub serbski); zna słownictwo pozwalające na odbiór i produkcję tekstów na tematy zawarte w katalogach tematycznym i funkcjonalno-pojęciowym właściwych dla biegłości językowej na poziomie B2.2 I języka słowiańskiego. Zdobytą wiedzę jest stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej. [W1-FS2-PN1J2-21_2] |
K_W01 [3/5] |
Student potrafi rozpoznawać i wskazywać, analizować i interpretować różnego rodzaju zjawiska oraz wytwory językowe, literackie i kulturowe w kontekście historyczno-kulturowym, społecznym i komunikacyjnym, odnoszące się do obszaru Słowiańszczyzny zachodniej/południowej. [W1-FS2-PN1J2-21_3] |
K_U04 [2/5] |
Student posiada umiejętność kierowania pracą zespołu, określania priorytetów przy realizacji zadań oraz współpracy z innymi w ramach prac zespołowych, podejmuje także wiodącą rolę w zespole. [W1-FS2-PN1J2-21_4] |
K_U11 [2/5] |
Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz do korzystania z opinii i pomocy ekspertów. [W1-FS2-PN1J2-21_5] |
K_K02 [3/5] |
zna i rozumie w systemy oraz powiązania wybranych języków południowo- /zachodniosłowiańskich, a posiadaną wiedzę odnosi do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach, zwłaszcza z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [W1-FS2-PN1J2-21_6] |
K_W09 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian pisemny [W1-FS2-PN1J2-21_w_1] | Test składający się z trzech części weryfikujących:
a) stopień opanowania i poprawnego użycia struktur gramatycznych właściwych dla biegłości językowej na poziomie B2.2 I języka kierunkowego.
b) kompetencje leksykalną i semantyczną właściwe dla biegłości językowej na poziomie B2.2 I języka kierunkowego.
c) rozumienie globalne, selektywne i szczegółowe tekstu pisanego/słuchanego z zakresu tematycznego przewidzianego dla biegłości językowej na poziomie B2.2 I języka kierunkowego. |
W1-FS2-PN1J2-21_1 |
Praca pisemna [W1-FS2-PN1J2-21_w_2] | Praca pisemna weryfikująca: a) umiejętność swobodnego wyrażania i argumentowania poglądów na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie B2.2 I języka kierunkowego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym; c) poprawność gramatyczno-ortograficzną. |
W1-FS2-PN1J2-21_1 |
Wypowiedź ustna [W1-FS2-PN1J2-21_w_3] | Dialog/monolog weryfikujące: a) umiejętność swobodnego wyrażania i argumentowania poglądów na tematy przewidziane dla biegłości językowej na poziomie B2.2 I języka kierunkowego; b) użycie struktur językowych korelujących z kontekstem sytuacyjnym przy jednoczesnym przestrzeganiu zasad poprawności gramatycznej oraz wymowy; c) stopień opanowania nawyków prozodycznych; d) umiejętność stosowania strategii korygujących i ułatwiających wypowiedź oraz swoje rozumienie. |
W1-FS2-PN1J2-21_1 |
Ocena pracy na zajęciach [W1-FS2-PN1J2-21_w_4] | Ewaluacja bieżąca stopnia przyswojenia wiedzy i jej zastosowania w praktyce poprzez ocenę aktywności studenta na zajęciach oraz przygotowania do zajęć. |
W1-FS2-PN1J2-21_1 |
Egzamin [W1-FS2-PN1J2-21_w_5] | Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z wszystkich sposobów weryfikacji efektów uczenia się przewidzianych dla modułu.
1. Część pisemna
A) test gramatyczny
B) test słownictwa
C) test rozumienia wypowiedzi pisanej
D) test rozumienia wypowiedzi słuchanej
E) wypowiedź pisemna.
2. Część ustna
A) rozmowa w relacji student – egzaminator na tematy omówione w trakcie zajęć
B) krótka wypowiedź o charakterze monologowym.
Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej. Ocena z egzaminu jest średnią ocen z części pisemnej i części ustnej. |
W1-FS2-PN1J2-21_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [W1-FS2-PN1J2-21_fs_1] | Ćwiczenia skupiają się na doskonaleniu kompetencji językowych i komunikacyjnych w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o doskonalenie umiejętności poprawnego pod względem gramatycznym, syntaktycznym i stylistycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody dydaktyczne:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie, prezentacja,
2. praktyczne: dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia analityczne, symulacja, praca projektowa, gry dydaktyczne,
3. aktywizujące: burza mózgów, metoda sytuacyjna, wykorzystanie narzędzi on-line, uczenie się we współpracy, metody pracy w grupie.
Indywidualna praca ze studentem. |
60 | Bieżące przygotowanie do zajęć.
Przygotowanie pracy pisemnej lub pracy projektowej.
Przygotowanie do sprawdzianu pisemnego.
Przygotowanie wypowiedzi ustnej.
Przygotowanie prac domowych.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału.
Lektura tekstów naukowych w języku obcym.
Powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do egzaminu i udział w nim. |
105 |
Sprawdzian pisemny [W1-FS2-PN1J2-21_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |