Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opieki nad dzieckiem Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opieki nad dzieckiem
Kod modułu: W6-PE-WZ-N2-MPPO
Kod programu: W6-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot ma umożliwić studentom poszerzenie znajomości posługiwania się różnymi metodami, technikami i formami znajdującymi zastosowanie w pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi, młodzieżą z placówek wsparcia dziennego oraz rodzinnych/instytucjonalnych form pieczy zastępczej. W ramach przedmiotu studenci mają możliwość projektowania i realizowania zaplanowanych działań opiekuńczo-wychowawczych zgodnie z wcześniej założonymi celami. Zajęcia te pozwalają wzbogacić warsztat pracy opiekuna-wychowawcy.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
podejmuje trud i odznacza się rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem oraz kreatywnością w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych i opiekuńczych w różnych formach pieczy zastępczej, dostrzegając ich sens, wartość oraz potrzebę w środowisku społecznym [MPPO_K_1]
K_K01 [2/5] K_K02 [2/5]
ma praktyczne, pogłębione umiejętności w zakresie planowania i realizacji działań opiekuńczo-wychowawczych, komunikacji interpersonalnej, dokonywania krytycznej refleksji nad własnymi działaniami w zakresie opieki i wychowania podejmowanymi w placówkach wsparcia dziennego i instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego [MPPO_U_1]
K_U08 [2/5] K_U10 [2/5]
potrafi samodzielnie inicjować, opracowywać i organizować, korzystając z różnych źródeł i pracując zarówno indywidualnie, jak i w grupie, zajęcia atrakcyjne, różnorodne i bogate w treści kształcące, poznawcze, rozwijające wrażliwość i kształtujące osobowość wychowanka [MPPO_U_2]
K_U11 [2/5] K_U12 [2/5]
ma pogłębioną wiedzę z zakresu metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w różnego typu placówkach opiekuńczo-wychowawczych [MPPO_W_1]
K_W05 [2/5] K_W13 [2/5] K_W15 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [MPPO_w_1]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce; studenci przeprowadzają zaplanowane działania opiekuńczo-wychowawcze, a następnie dokonują samooceny własnych umiejętności, a także są oceniani przez pozostałych studentów i prowadzącego zajęcia
MPPO_U_1 MPPO_U_2 MPPO_W_1
praca zaliczeniowa [MPPO_w_2]
sprawdzenie czy student potrafi zaprojektować kilka jednostek metodycznych w formie konspektu zbiorczego, przewidując czas i miejsce zajęć, uczestników, tematykę, zamierzone cele, przebieg zajęć oraz metody (techniki) działania i pomoce do zajęć
MPPO_K_1 MPPO_U_2 MPPO_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [MPPO_fns_1]
przedstawienie przez studentów efektów grupowej pracy, polegające na praktycznym przeprowadzeniu zaplanowanych działań opiekuńczo-wychowawczych; prezentacja, analiza oraz dyskusja nad jakością opracowanych konspektów zbiorczych
10
lektura uzupełniająca dotycząca teoretyczno-metodycznych podstaw pracy opiekuńczo-wychowawczej; praca z tekstem zaprojektowanie działań opiekuńczo-wychowawczych; przygotowanie kilku jednostek metodycznych w formie konspektu zbiorczego
80 prezentacja [MPPO_w_1] praca zaliczeniowa [MPPO_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)