Tożsamość człowieka w biegu życia Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Tożsamość człowieka w biegu życia
Kod modułu: W6-PE-WZ-S2-T
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot rozważań podczas zajęć z tego modułu stanowi tożsamość jako kategoria progresywna w przebiegu ludzkiego życia. Każdy okres rozwoju człowieka odznacza się swoistością podejmowanych ról i wpisanych w nie zadań, obowiązków i charakterystycznych cech, przy czym okres adolescencji jest pod tym względem momentem szczególnym. Zatem uwaga uczestników zajęć dydaktycznych zostanie zwrócona w stronę zmian dokonujących się na tym etapie rozwoju, wyrażających się we wzroście samoświadomości, krytycyzmie, które są podstawą refleksji młodego człowieka na temat odpowiedzialności za własne życie, podejmowania prób samookreślania się, rozwijania poczucia własnej wartości, szacunku dla samego siebie, ochrony własnego Ja. Obszarem analiz staje się również współczesna przestrzeń młodego człowieka determinowana społeczno-kulturowymi wymiarami określanymi przez zmienność i płynność, różnorodność i równoprawność różnych wizji życia.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotowy do zdobywania wiedzy i umiejętności potrzebnych w pracy edukacyjnej, opiekuńczo-wychowawczej z młodzieżą, do pomagania w określeniu i rozwiązywaniu problemów jednostki w kreowaniu siebie [T_K_1]
K_K01 [3/5]
potrafi rozróżnić problemy oraz analizować zagrożenia wieku młodzieńczego; potrafi wspierać młodzież w rozwiązywaniu problemów, dylematów tożsamościowych związanych z okresem adolescencji, uwzględniając różne sposoby, metody radzenia sobie z nimi (A1.cel kształcenia wyrażony w wymaganiach ogólnych podstawy programowej nauczanego przedmiotu) [T_U_1]
K_U05 [3/5] K_U08 [3/5] K_U09 [3/5] KN1_U01 [3/5] KN1_U03 [3/5]
definiuje pojęcia: tożsamość, poczucie tożsamości; zna rodzaje tożsamości i różne mechanizmy kształtowania tożsamości; wie, jakie dylematy tożsamościowe musi pokonać jednostka oraz ma rozeznanie w konsekwencjach nieadekwatnych sposobów ich rozwiązywania; wie na czym polega identyfikacja z własną płcią (A1.cel kształcenia wyrażony w wymaganiach ogólnych podstawy programowej nauczanego przedmiotu) [T_W_1]
K_W01 [3/5] K_W15 [3/5] KN1_W02 [3/5] KN1_W03 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca zaliczeniowa [T_w_1]
osoba prowadząca określa obszar tematyczny pracy zaliczeniowej, warunki, formę przygotowania i kryteria oceny w sylabusie
T_K_1 T_U_1 T_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [T_fs_1]
metody podające, metody samodzielnego dochodzenia od wiedzy, metody praktyczne
15
zapoznaje się z literaturą przedmiotu, aktywnie uczestniczy w zajęciach oraz przygotowuje prace zaliczeniową
15 praca zaliczeniowa [T_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)