Praktyka zawodowa po I roku Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Praktyka zawodowa po I roku
Kod modułu: W6-PE-KO-S2-PZ.1
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł pozwala studentom na: - zapoznanie się z dokumentacją organizacyjną danej placówki oraz formami udzielanej pomocy, - obserwowanie podopiecznych, skonfrontowanie nabytej wiedzy psychologiczno-pedagogiczną z rzeczywistością społeczną i pedagogiczną w praktyce oraz dokonanie próby diagnozy i oceny zróżnicowanych możliwości indywidualnych, z uwzględnieniem rodzaju deficytów emocjonalnych, poznawczych i społecznych oraz poziomu sprawności, - uczestnictwo w organizowaniu zajęć wspomagających, stymulujących, korekcyjnych i reedukacyjnych, a także zdobywanie umiejętności diagnozowania pedagogicznego, - współudział w działaniach instytucji organizujących proces wspierania rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym i lokalnym, potrzebujących interwencji, opieki oraz profesjonalnej pomocy psychopedagogicznej, prawnej i edukacyjnej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy (E.3K.K1) [PZ.1_K_1]
K_K02 [5/5] KN3_K01 [3/5] KN3_K03 [3/5]
potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli, ich interakcji z dziećmi i uczniami oraz sposobu, w jaki planują i przeprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze; wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli; wyciągać wnioski z bezpośredniej obserwacji pozalekcyjnych działań opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, w tym podczas dyżurów na przerwach międzylekcyjnych i zorganizowanych wyjść grup uczniowskich (E.3K.U1/U2/U3) [PZ.1_U_1]
KN3_U05 [4/5]
student zna zadania charakterystyczne dla przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają; organizację, statut i plan pracy przedszkola lub szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny; zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i uczniom w szkole lub placówce systemu oświaty i poza nim (E.3K.W1/W2/W3) [PZ.1_W_1]
KN3_W08 [3/5] KN3_W10 [4/5] KN3_W11 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
raport z praktyk [PZ.1_w_1]
raport z praktyk powinien zwierać opis podstaw prawnych oraz organizacyjnych działalności placówki w której student odbywał praktykę; student ma zamieścić w nim cele programowe, opisać metody zaobserwowane w placówce oraz przebieg praktyki.
PZ.1_W_1
analiza dokumentacji [PZ.1_w_2]
student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji dotyczącej organizacji edukacji osób z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące stosowanych metod i procedur oraz dobrych praktyk; dokonuje ewaluacji własnej pracy
PZ.1_K_1 PZ.1_U_1 PZ.1_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PZ.1_fs_1]
metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych.
30
obserwacja życia placówki, analiza dokumentacji, przygotowanie raportu z praktyki oraz innych stosownych dokumentów
60 raport z praktyk [PZ.1_w_1] analiza dokumentacji [PZ.1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)