Seminarium magisterskie cz.3 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie cz.3
Kod modułu: W6-PE-KO-N2-SM.3
Kod programu: W6-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Opis:
W ramach seminarium magisterskiego studenci zostają przygotowani do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzają wiedzę z zakresu metodologii badań społecznych, poznają rożne koncepcje metodyki badań społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru problemów rozwoju, funkcjonowania, edukacji, socjalizacji, rehabilitacji osób niepełnosprawnych i osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i opiekuńczo-wychowawczymi. Student kontynuuje opracowanie koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz prowadzi eksploracje i opisuje (w zależności od podejścia wyjaśnia lub interpretuje) wyniki badań. Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności pedagogika korekcyjna i opiekuńczo-wychowawczej, praca ma poszerzać wiedzę i kompetencje zawodowe studenta. Moduł kończy się opracowaniem pracy magisterskiej.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie seminarium 2.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [SM.3_K_1]
K_K01 [5/5] KN3_K08 [5/5]
student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury (ze szczególnym uwzględnieniem dotyczących funkcjonowania, rozwoju i potrzeb osób niepełnosprawnych i o specjalnych potrzebach edukacyjnych), przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych [SM.3_U_1]
K_U02 [5/5] K_K04 [5/5] KN3_U02 [5/5] KN3_U04 [5/5]
student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych, potrafi współpracować z członkami innych zespołów badawczych w celu weryfikacji swoich poczynań badawczych i poszerzania swoim horyzontów metodologicznych [SM.3_U_2]
K_U03 [5/5] K_U05 [5/5] KN3_U05 [5/5] KN3_U13 [3/5]
student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki specjalnej i opiekuńczo-wychowawczej(zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice), posiada szczegółową wiedzę z zakresu metod oraz narzędzi pozyskiwania danych w celu diagnozowania zarówno indywidualnego, społecznego jak i instytucjonalnego wsparcia osób niepełnosprawnych [SM.3_W_2]
K_W04 [5/5] KN3_W06 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [SM.3_w_1]
praca magisterska zgodna z wymogami przyjętymi na kierunku
SM.3_K_1 SM.3_U_1 SM.3_U_2 SM.3_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [SM.3_fns_1]
wykład interaktywny, praca z tekstem, dyskusja, prezentacja
20
organizacja i przeprowadzenie badań, analiza otrzymanego materiału badawczego, opracowanie rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, redakcja całej pracy, przygotowanie ostatecznej wersji pracy; przygotowanie do obrony pracy magisterskiej
160 zaliczenie pisemne [SM.3_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)