Praktyka z tutoringiem 2 - edukacja włączająca 2 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Praktyka z tutoringiem 2 - edukacja włączająca 2
Kod modułu: W6-PE-KO-N2-T.3
Kod programu: W6-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Program modułu jest oparty na praktyce i uczeniu się poprzez doświadczenie, jest kontynuacją pracy z semestru 3. Kształtuje umiejętność samodzielnego myślenia, budowania własnych działań na podstawie uzyskanej przez studenta wiedzy, właściwych wzorów zachowania i pożądane postawy w pracy. To przestrzeń relacji kilku osób – tutora, studenta oraz ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Praktyka ma charakter zindywidualizowany, student realizuje indywidualny plan rozwoju poprzez współpracę z tutorem, a podmiotem jego interakcji jest praktyczny indywidualny kontakt z uczniem o specjalnych potrzebach.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie Praktyki z tutoringiem w semestrze 3.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (D6.K1) [T.3_K_1]
K_K02 [2/5] KN3_K05 [3/5]
potrafi zaobserwować funkcjonowanie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nauczyciela w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty ((D6.U1) [T.3_U_1]
K_U07 [3/5] KN3_U04 [4/5]
potrafi dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych (D6.U2) [T.3_U_2]
K_U07 [3/5] KN3_U04 [3/5]
zna specyfikę edukacji włączającej dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (D6.W1) [T.3_w_1]
K_W15 [3/5] KN3_W05 [2/5] KN3_W08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
portfolio [T.3_w_1]
zawierające podstawową wiedzę z zakresu opanowania aparatury pojęciowej dotyczącej edukacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w danej instytucji edukacyjnej -dokumentujące przebieg praktyki dla każdego z semestrów
T.3_K_1 T.3_w_1
projekt [T.3_w_2]
obejmujący kontynuację współpracy w trójkącie tutorskim podopieczny- opiekun w placówce- tutor uczelniany, ukazujący indywidualną ścieżkę rozwoju (podsumowanie realizacji planu rozwoju, wyciągnięcie i analiza wniosków (poprzez analizę SWAT)
T.3_K_1 T.3_U_1 T.3_U_2 T.3_w_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [T.3_fns_1]
metoda obserwacji, metoda praktycznego działania
15
kontynuacja współpracy tutorskiej w trójkącie podopieczny-opiekun w placówce-tutor uczelniany zgodnie z wyznaczonym planem działań, przygotowanie podsumowujących wniosków do portfolio opierających się na analizie SWOT działań związanych z praktyką z tutoringiem
45 portfolio [T.3_w_1] projekt [T.3_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)