Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
Kod modułu: W6-PE-KO-N2-KIPET
Kod programu: W6-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Podstawowym celem modułu jest uzupełnienie, pogłębienie , utrwalenie oraz praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu diagnostyki pedagogicznej, diagnozy psychopedagogicznej , diagnozy funkcjonalnej oraz metodyki pracy edukacyjnej i terapeutycznej z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi. Moduł umożliwia zdobycie wiedzy z zakresu planowania, konstruowania, ewaluacji oraz praktycznego wdrażania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, ich podstaw prawnych i merytorycznych. Student zdobywa umiejętności pracy zespołowej oraz wykorzystywania wiedzy interdyscyplinarnej. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej i dydaktyki specjalnej, oraz diagnozy.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacją procesu edukacyjno-terapeutycznego uczniów z SPE w edukacji integracyjnej i włączającej [KIPET_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [3/5] KN3_K01 [2/5] KN3_K02 [2/5]
potrafi zaprojektować indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne oraz proces ich ewaluacji [KIPET_U_1]
K_U06 [1/5] KN3_U06 [3/5] KN3_U08 [3/5]
student zna i rozumie założenia i zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz zasady i metody ich ewaluacji. Zna miejsce ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w polskim systemie edukacji oraz w systemach wybranych państw. Zna metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; zasady udzielania wsparcia uczniowi, rodzicom, opiekunom i nauczycielom pracującym z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; [KIPET_W_1]
K_W05 [3/5] KN3_W05 [2/5] KN3_W08 [5/5] KN3_W09 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt pisemny z pokazem praktycznym [KIPET_w_1]
zaplanowanie i skonstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z wybraną kategorią specjalnych potrzeb edukacyjnych, zaprezentowanie praktycznych umiejętności ewaluacji oraz realizacji programu
KIPET_K_1 KIPET_U_1 KIPET_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [KIPET_fns_1]
metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy: klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków; metody praktyczne: metody ćwiczebne
8
studia oraz analiza literatury przedmiotu, zapoznanie się z dokumentacją diagnostyczną i orzeczniczą; zaplanowanie i przygotowanie projektu programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia z spe
142 projekt pisemny z pokazem praktycznym [KIPET_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)