Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się
Kod modułu: W6-PE-KO-N2-DSTU
Kod programu: W6-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się obejmuje zagadnienia takiej jak: postępowanie diagnostyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; zasady prowadzenia dokumentacji diagnostycznej dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; Wszystkie efekty uczenia się student osiąga podczas zajęć oraz poprzez studiowanie literatury przedmiotu.
Wymagania wstępne:
Podstawy pedagogiki korekcyjnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do współpracy w zespole mającej na celu dokonywania wieloaspektowej diagnozy uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu, konsultowania z innymi nauczycielami, specjalistami swoich doświadczeń a także samodzielnego pogłębiania wiedzy w danym obszarze [DSTU_K_1]
K_K07 [2/5] KN3_K07 [5/5]
analizować pedagogiczne postępowanie diagnostyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; analizować i tworzyć dokumentację diagnostyczną dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się [DSTU_U_1]
K_U07 [2/5] KN3_U04 [5/5]
zna podstawy diagnozy pedagogicznej dziecka/ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, zasady prowadzenia dokumentacji diagnostycznej dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się [DSTU_W_1]
K_W05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemno-praktyczna [DSTU_w_1]
przygotowanie diagnozy specyficznych trudności w uczeniu się i opracowanie scenariusza zajęć dostosowanego do zdiagnozowanych trudności; przygotowanie teczki diagnozy, w której zawarte będą dostępne narzędzia diagnostyczne, diagnoza przypadku i opracowany w ramach zaliczenia scenariusz
DSTU_K_1 DSTU_U_1 DSTU_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [DSTU_fns_1]
metody asymilacji wiedzy (praca z tekstem, dyskusja), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy
8
student zapoznaje się z literaturą przedmiotu oraz przygotowuje się do opracowania teczki diagnozy (zawierającej narzędzia, diagnozę przypadku oraz scenariusz zajęć dla diagnozowanego przypadku)
82 praca pisemno-praktyczna [DSTU_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)