Seminarium magisterskie cz.1 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie cz.1
Kod modułu: W6-PE-KO-N2-SM.1
Kod programu: W6-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
W ramach seminarium magisterskiego studenci zostają przygotowani do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzają wiedzę z zakresu metodologii badań społecznych, poznają rożne koncepcje metodyki badań społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru problemów rozwoju, funkcjonowania, edukacji, socjalizacji, rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W trakcie pierwszego semestru podczas zajęć seminaryjnych opracowują koncepcję badawczą pracy magisterskiej.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu metodologii badań pedagogicznych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [SM.1_K_1]
KN3_K08 [3/5]
student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury (ze szczególnym uwzględnieniem dotyczących funkcjonowania, rozwoju i potrzeb osób niepełnosprawnych), przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych [SM.1_U_1]
K_U02 [3/5] K_U04 [3/5] KN3_U02 [3/5] KN3_U04 [3/5]
student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych; potrafi współpracować z członkami innych zespołów badawczych w celu weryfikacji swoich poczynań badawczych i poszerzania swoim horyzontów metodologicznych [SM.1_U_2]
K_U03 [3/5] K_U05 [3/5] KN3_U13 [3/5]
student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogikI, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki specjalnej (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice), posiada szczegółową wiedzę z zakresu metod oraz narzędzi pozyskiwania danych w celu diagnozowania zarówno indywidualnego, społecznego jak i instytucjonalnego wsparcia osób niepełnosprawnych [SM.1_W_1]
K_W04 [3/5] KN3_W06 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [SM.1_w_1]
dokonane na podstawie zaliczania w poszczególnych semestrach opracowanych części pracy; kolejność i zakres materiału – według przyjętej koncepcji przez promotora
SM.1_K_1 SM.1_U_1 SM.1_U_2 SM.1_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [SM.1_fs_1]
wykład, praca z tekstem, dyskusja, prezentacja
20
analiza literatury przedmiotu, przygotowywanie koncepcji, konstrukcja narzędzi badawczych
130 zaliczenie pisemne [SM.1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)