Arteterapia w resocjalizacji
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: | Arteterapia w resocjalizacji |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-RK-N2-AR |
Kod programu: | W6-N2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Po zakończeniu modułu student zna i potrafi stosować w praktyce arteterapeutycznej wachlarz metod arteterapeutycznych pomocnych przy konstruowaniu oddziaływań resocjalizacyjnych, zarówno w terapii indywidualnej, grupowej jak i środowiskowej. Student potrafi interpretować znak plastyczny, analizować przebieg procesu twórczego [na podstawie własnych doświadczeń i literatury], ze szczególnym uwzględnieniem emocji uruchamianych na poszczególnych etapach jego przebiegu oraz możliwości świadomego towarzyszenia w tym procesie drugiej osobie. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do okazywania empatii uczniom lub wychowankom potrzebującym wsparcia i pomocy (E2R.K1), (B.2.K1) [AR_K_1] |
K_K04 [5/5] |
potrafi analizować pedagogikę resocjalizacyjną; prezentować koncepcję arteterapii oraz twórczej resocjalizacji jako przykładu oddziaływań destygmatyzujących (E.1R.U1) [AR_U_1] |
K_U02 [5/5] |
potrafi identyfikować potrzeby ucznia w rozwoju uzdolnień i zainteresowań uwzględniając działania arteterapeutyczne (B.1.U7) [AR_U_2] |
K_U07 [4/5] |
potrafi radzić sobie ze stresem i stosować strategie radzenia sobie z trudnościami, np. formy arteterapeutyczne (B.1.U8) [AR_U_3] |
K_U11 [3/5] |
student zna i rozumie podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej - w tym podstawy działalności arteterapeutycznej stosowanej w resocjalizacji, koncepcje twórczej resocjalizacji (np. poprzez sztukę) jako przykłady oddziaływań destygmatyzujących (E.1R.W1) [AR_W_1] |
K_W03 [3/5] |
zna i rozumie metodykę oddziaływań arteterapeutycznych w placówkach resocjalizacyjnych; metody twórczej resocjalizacji w placówkach: teatru resocjalizacyjnego, resocjalizacji przez sport, muzykoterapii, plastykoterapii i dramy; metod arteterapeutycznych wspierających proces readaptacji i reintegracji społecznej (E.2R.W1) [AR_W_2] |
K_W01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
portfolio [AR_w_1] | składające się w wszystkich prac (lub ich fotografii – w przypadku dużo formatowych wytworów)wykonywanych podczas zajęć oraz metodyki ich wykonania |
AR_K_1 |
projekt [AR_w_2] | grupowy projekt zakładający przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem wybranej metody
arteterapeutycznej w grupie osób zagrożonych niedostosowaniem społecznym lub niedostosowanych |
AR_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [AR_fns_1] | metoda działania praktycznego – wykonywanie ćwiczeń arteterapeutycznych oraz próba wspólnego interpretowania oraz oceny zastosowania w kontekście działań resocjalizacyjnych |
20 | aktywne uczestniczenie w zajęciach; zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; wykonanie wszystkich ćwiczeń i zawarcie ich w portfolio; przygotowanie i przeprowadzenie projektu grupowego |
70 |
portfolio [AR_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |