Edukacja włączająca i integracyjna - międzynarodowe i krajowe aspekty prawne, organizacyjne
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N2PE19.2022

Module name: | Edukacja włączająca i integracyjna - międzynarodowe i krajowe aspekty prawne, organizacyjne |
---|---|
Module code: | W6-PE-RK-N2-EWI |
Programme code: | W6-N2PE19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Moduł ugruntowujący wiedzę z podstaw prawa oświatowego oraz rozszerzający szczegółową wiedzę na temat kształcenia osób z niepełnosprawnością (w zakresie wszystkich typów niepełnosprawności, zróżnicowanych pod względem organizacji pracy w placówkach).Ważnym celem zajęć jest zapoznanie studentów z prawnymi podstawami kształcenia włączającego i integracyjnego, udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Polsce i innych krajach, instytucjami prowadzącymi edukację, wewnętrznymi zasadami I organizacją pracy w jednostkach edukacyjnych. Zajęcia służą także poznaniu sytuacji trudnych w edukacji, współpracy zespołu interdyscyplinarnego, współpracy z rodzicami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Ważne by w trakcie zajęć studenci nabywali prawidłowych postaw wobec własnego doskonalenia i aktualnych przepisów prawa oświatowego.
Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej z zakresu edukacji integracyjnej i włączającej (B.2.K3) [EWI_K_1] |
K_K01 [4/5] |
jest gotów do współpracy z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy w zakresie edukacji integracyjnej i włączającej (B.2.K4) [EWI_K_2] |
K_K02 [3/5] |
potrafi nawiązywać współpracę z nauczycielami oraz ze środowiskiem pozaszkolnym służące rozwojowi edukacji włączającej i integracyjnej (B.2.U7) [EWI_U_1] |
K_U12 [3/5] |
student zna i rozumie zagadnienia związane ze szkołą jako instytucją wychowawczą, propagującą ideę edukacji włączającej i integracyjnej: środowisko społeczne klasy i szkoły, autokratyzm i demokrację w szkole, ukryty program szkoły, postawy nauczycieli i uczniów, pracę z grupą rówieśniczą, tworzenie klimatu wychowawczego w klasie i w szkole, metody wychowawcze i ich skuteczność, problematykę umiejętności i trudności wychowawczych, konfliktów w klasie i w rodzinie, błędów wychowawczych, granic i mierników oddziaływań wychowawczych, kryzysu szkoły, zasad współpracy rodziny i szkoły oraz szkoły ze środowiskiem pozaszkolnym (B.2.W7) [EWI_W_1] |
K_W10 [3/5] |
zna i rozumie działania profilaktyczne w szkole: konstruowanie klasowych i szkolnych programów wychowawczo-terapeutycznych, promocję i ochronę zdrowia uczniów; diagnozę nauczycielską w kontekście działań profilaktycznych; zagadnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej - regulacje prawne, formy i zasady udzielania wsparcia w środowisku edukacji włączającej (B.2.W9) [EWI_W_2] |
K_W11 [4/5] |
zna i rozumie proces adaptacji dziecka w przedszkolu i ucznia w szkole - rolę przedszkola, szkoły i rodziny; zagadnienia dojrzałości szkolnej, przygotowania dziecka do nauki w szkole oraz obowiązku szkolnego - uwzględniając kontekst edukacji włączającej (B.2.W10) [EWI_W_3] |
K_W13 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [EWI_w_1] | sprawdzenie stopnia znajomości wiedzy przekazywanej na wykładach, ćwiczeniach oraz zaczerpniętej z literatury przedmiotu |
EWI_W_1 |
projekt [EWI_w_2] | zaprojektowanie i przeprowadzenie badania efektywności edukacji włączającej . Projekt będzie miał charakter grupowy |
EWI_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [EWI_fns_1] | wykład podstawowych teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych |
5 | kwerenda literatury przedmiotu |
20 |
egzamin [EWI_w_1] |
practical classes [EWI_fns_2] | dyskusja grupowa, praca z tekstem, metoda projektu |
10 | przygotowanie do dyskusji grupowych, przygotowanie projektu i przeprowadzenie badań |
25 |
projekt [EWI_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |