Teoretyczne podstawy edukacji międzykulturowej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Teoretyczne podstawy edukacji międzykulturowej
Kod modułu: W6-PE-RK-N2-TPEM
Kod programu: W6-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem modułu jest poznanie fundamentalnych zagadnień z zakresu edukacji regionalnej, wielo – i międzykulturowej w teorii i praktyce ze zwróceniem szczególnej uwagi na kwestie pomocy i wsparcia społecznego; zrozumienie metodologicznych problemów pedagogiki międzykulturowej; kształtowanie u studentów myślenia o wsparciu społecznym, wychowaniu w kontekście związków kultury i człowieka; rozwijanie potrzeby studiowania i umiejętności analizy tekstów naukowych, samodzielnego formułowania, klasyfikowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych i sytuacji wychowawczych.
Wymagania wstępne:
Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim z zakresu: wprowadzenia do pedagogiki ogólnej, psychologii, dydaktyki, teorii wychowania.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
absolwent ma zdolność do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej (B.2.K3.) [TPEM_K_1]
K_K01 [3/5] KN3_K04 [2/5]
absolwent potrafi nawiązywać współpracę z nauczycielami oraz ze środowiskiem pozaszkolnym w środowisku międzykulturowym (B.2.U7) [TPEM_U_1]
K_U11 [3/5] KN3_U07 [4/5]
absolwent zna i rozumie uwarunkowania edukacji międzykulturowej, miejsca powstawania relacji edukacyjnych, kultury, ideologii, zagadnienie ekonomii w kontekście edukacji międzykulturowej, zmiany i wyzwania edukacji międzykulturowej XXI wieku (B.2.W3.); [TPEM_W_1]
KN3_W01 [3/5] KN3_W09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca egzaminacyjna [TPEM_w_1]
znajomość treści programowych modułu, krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki przedmiotu oraz znajomość lektur (wyznaczonych przez prowadzącego) z zakresu literatury modułu
TPEM_W_1
kolokwium [TPEM_w_2]
sprawdzenie stopnia znajomości treści programowych ćwiczeń
TPEM_K_1 TPEM_W_1
weryfikacja ciągła [TPEM_w_3]
ocena wypowiedzi studentów, podpartych uzasadnieniem, krytyczną refleksją; ocena zaangażowania podczas zajęć, pracy samodzielnej i zespołowej; prezentacja treści
TPEM_K_1 TPEM_U_1 TPEM_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [TPEM_fns_1]
metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna, film)
10
studiowanie/czytanie literatury uzupełniającej do egzaminu, przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu
50 praca egzaminacyjna [TPEM_w_1]
ćwiczenia [TPEM_fns_2]
analiza krytyczna i praktyczna weryfikacja poznanych zagadnień; analiza tekstów źródłowych szczegółowych i poszerzających problematykę; metody podające (pogadanka); metody problemowe (dyskusja, burza mózgów); metody eksponujące (ekspozycja)
10
samodzielny wybór tekstów, przygotowanie do ich omówienia; przygotowanie i prezentacja treści wybranych artykułów zamieszczonych w czasopismach pedagogicznych; rozważania dotyczące możliwości uwrażliwienia na odmienność
50 kolokwium [TPEM_w_2] weryfikacja ciągła [TPEM_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)