Logika Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Logika
Kod modułu: W6-PE-N2-2L
Kod programu: W6-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
W ramach modułu studenci będą mieli możliwość wzbogacenia wiedzy i doskonalenia umiejętności odnośnie wykorzystania wiedzy z zakresu logiki do uzasadniania własnych tez, budowania argumentów, stosowania praw logiki w przeprowadzonych rozumowaniach. Problematyka zajęć ma nauczyć studenta krytycznego, ale rzetelnego badania wypowiedzi ucznia.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi zanalizować wypowiedzi urzędowe i potoczne, w tym wypowiedzi uczniów, na zdania sformułowane w języku logiki, ocenić ich poprawność syntaktyczną oraz potrafi dokonać oceny wnioskowań przeprowadzanych przez dzieci pod względem poprawności logicznej oraz umie prowadzić rzetelną dyskusję, potrafi nawiązać współpracę, korzystając z narzędzi logiki, z absolwentami innych dziedzin nauki [2L_K_1]
K_K04 [2/5] K_K07 [2/5]
potrafi posługiwać się narzędziami stosowanymi w logice, umie badać poprawność syntaktyczną zdań, formułować poprawne definicje, wyodrębniać poszczególne rodzaje pojęć, jasno formułować myśli oraz poprawnie uzasadniać swoje tezy oraz potrafi ustalać poprawne rozumowania [2L_U_1]
K_U02 [2/5] K_U04 [2/5] K_U05 [2/5] K_U08 [2/5]
student opanowuje podstawową terminologię logiczną, podstawy klasycznego rachunku zdaniowego, teorii zbiorów i teorii relacji, podstawy teorii komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem teorii dyskusji, zna współczesne koncepcje pojęć [2L_W_1]
K_W01 [2/5] K_W02 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [2L_w_1]
ustalenie, czy student posiada wystarczające umiejętności: definiowania nazw oraz określania, jaki rodzaj pojęcia budują dzieci w kolejnych fazach rozwoju intelektualnego; sprawdzania, czy wypowiedź jest poprawna syntaktycznie; sprawdzania metodą zerojedynkową, czy schemat zdania jest tezą logiki; sprawdzania, czy pewien ciąg zdań języka potocznego jest wnioskowaniem poprawnym logicznie; ustala się też, czy student potrafi za pomocą trybów sylogistycznych określić związki zakresowe między nazwami.
2L_K_1 2L_U_1 2L_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [2L_fns_1]
wykład dotyczy zagadnień podstawowych oraz wybranych zagadnień współcześnie analizowanych problemów; praktyczna analiza nazw i zdań języka potocznego i języka formalnego
10
zapoznanie się z literaturą przedmiotu
50 kolokwium [2L_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)